ZF-Sachs hidrodinamikus nyomatékváltók a pótalkatrész piac számára
A ZF Sachs márkanév alatt pótalkatrész kínálatát 55 olyan új generációs hidrodinamikus nyomatékváltóval bővíti, melyek a mai korszerű automatikus váltóművek elemét képezik. A nyomatékváltó ZF-OEM-minőségű.
A Sachs márkájú hidrodinamikus nyomatékváltó (szakmai zsargonnal a wandler vagy konverter). Az automatikus hidrodinamikus nyomatékváltó tartozéka a konvertert áthidaló (blokkírozó) tengelykapcsoló. Napjainkban ezt torziós lengéscsillapító is kiegészíti. Feladata a tengelykapcsolóval együtt, hogy csillapítsa az indítás közben a lengés-igénybevételből eredő szerkezet károsodást, intenzív kopást, hatékonyan vigye át az erőt, csökkentse az energiaveszteségeket és zajokat, és emellett javítsa a menetdinamikát - hangsúlyozza a gyártó.
A mai motorok hengerűrtartama kisebb, és már alacsonyabb fordulatszámon nagy forgatónyomatékot állítanak elő – ez a kombináció ahhoz vezet, hogy fokozott torziós lengések lépnek fel. A ZF nyomatékváltója felszerelhető az új TwinTD kettős torziós-csillapítóval. A továbbfejlesztett lengéscsillapító-rendszer minimalizálja a torziós lengéseket, rezgéseket, így korábbi kapcsolási pontok valósíthatók meg. Az eredmény: javított menetkomfort, különösen alacsonyabb fordulatszámon, és ezáltal csökkentett tüzelőanyag-fogyasztás.
A nyomatékváltó hatékonysága kiterjed a kompakt méretére is. Továbbá az áthidaló tengelykapcsoló hatásos hűtőkapacitása gondoskodik a javított hőleadásról és a csekély kopásról is. Az áthidaló tengelykapcsoló család moduláris felépítésű. A különféle hidraulikus átmérőjű, kettő, négy vagy hat súrlódófelület nagy választékának köszönhetően a tengelykapcsolók egyedileg illeszthetők a váltó- és autógyártói igényeknek megfelelően, és így az erőátvitel különféle kiviteleire adaptálhatók.
A ZF aftermarket nem utolsósorban a termékportfólióhoz átfogó műhelymegoldásokat kínál. Ezáltal a konverter az automata váltó szerves és biztonságkritikus részeként gondoskodhat az optimális teljesítményről, ha az ajánlott szervizintervallumokat betartják. A ZF ajánlja a váltóműolaj 100 000 km utáni cseréjét, megelőzendő az automata váltó és komponensei idő előtti kopását.
Ajánlott alapozó szakirodalom
http://www.lezo.hu/szerkezettan/hajtas/eroatvitel/sebvalto/nyomatekvalto/nyomatekvalto.html