A BorgWarner eTurbo sorozatgyártásba kerül

A belső égésű motor frisstöltetmennyiségének igény szerinti változtatásához a leghatékonyabb módszer a motor feltöltése, mai általános gyakorlat szerint a turbótöltés. A turbótöltő áramlástechnikai gép, mely a belső égésű motorral nem minden üzemállapotban tud optimálisan együttműködni. „Segítségre” van szüksége, hogy mindenkor a megkívánt levegőmennyiséget szállítsa, illetve a kipufogógáz-összetétel is kedvezően alakuljon. Műszaki megoldások sora született az elmúlt évtizedekben, hogy elektromotorral módosítsák a turbótöltő fordulatszámát. Szériagyártású megoldás még nem született, az utóbbi időben csak a versenysportban, például a Formula–1-ben találunk rá példát.
Az "eTurbo™" egy mechanikus turbófeltöltőből áll, elektromos motorral, amely közvetlenül kapcsolódik a turbófeltöltő tengelyéhez és motorként vagy generátorként is használható. Az integrált megoldás egyesíti a szokásos turbófeltöltő bizonyított tulajdonságait és az elektromos támogatás további előnyeit a kiváló reakcióképesség elérése, a turbólyuk eltüntetése érdekében. További előnyök közé tartozik a turbinaenergia felhasználása a rekuperációhoz, valamint a kibocsátás csökkentése a kipufogógáz-utókezelés és az égési levegő keverési arány pontos szabályozása révén.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.