Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. március | Olvasson bele!

Aktuátorral és Aktuátor nélküli SKF vízpumpák

A VAG 1.6 TDI és 2.0 TDI (EA288) motorokat a gyártó szállításvezérelt hűtőközeg-szivattyúval látta el. A motor hidegindítási üzemi fázisában nincs szükség a hűtőközeg keringetésére, mert így gyorsabb lesz a motor felmelegítése. A gyors felmelegítés révén, ebben, a motor számára kritikus fázisban kisebb lesz a motorfogyasztás és tisztább a kipufogógáz. Az természetes, hogy az aktuátorral ellátott vízpumpa aktuátor nélküli vízpumpára való cseréjének esetében növekedhet a motor üzemi hőfokra történő melegedési ideje. A beavatkozó vagy más néven aktuátor, amikor szükséges, a szivattyú járókerekét árnyékolja, így az ugyan forog, de hűtőközeget nem továbbít. Az Autótechnika olvasói ezt a szállításvezérelt szivattyút már jól ismerik, mert a folyóirat novemberi számában minden apró szerkezeti részletét bemutattuk, működését leírtuk. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szivattyú cseréjére adott km-futás után bizony szükség van.

A VAG-csoporttal megegyezően, az SKF kínálatában is megjelentek a szállításvezérelt, kapcsolható aktuátorral rendelkező és aktuátor nélküli vízpumpák (OE), melyek minősége és teljesítménye megegyezik a gyári beszállító termékével.

hirdetés

A szerelési utasítás szerint az SKF VKMC 01278-1 / VKPC 81178 gyári (OE) szivattyú csere esetében: 1) szerelje ki a meghibásodott vízpumpát és szerelje le az aktuátor mágnesszelepét, 2) helyezze be az új SKF VKPC 81178 vízpumpát a használt mágnesszeleppel a helyére.

A művelet velejárója lehet a hűtőközeg cseréje, majd a légtelenítés. Ennek technológiája sokkal bonyolultabb az EA288 TDI dízeleknél, mint ahogy azt más motoroknál végezzük. A műveleti utasítás ismerete és betartása, valamint a céleszközök használata nélkülözhetetlen. Kedves olvasóink ebben is tájékozottak lehetnek, a technológia mélységeit is tekintve, mert az Autótechnika 2019/6. és 7. számában, „Többkörös vízművek” címmel a műveleteket részletesen ismertettük.


Kapcsolódó dokumentum:


aktuatorral-es-aktuator-nelkuli-skf-vizpumpak


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés