Aktuátorral és Aktuátor nélküli SKF vízpumpák
A VAG 1.6 TDI és 2.0 TDI (EA288) motorokat a gyártó szállításvezérelt hűtőközeg-szivattyúval látta el. A motor hidegindítási üzemi fázisában nincs szükség a hűtőközeg keringetésére, mert így gyorsabb lesz a motor felmelegítése. A gyors felmelegítés révén, ebben, a motor számára kritikus fázisban kisebb lesz a motorfogyasztás és tisztább a kipufogógáz. Az természetes, hogy az aktuátorral ellátott vízpumpa aktuátor nélküli vízpumpára való cseréjének esetében növekedhet a motor üzemi hőfokra történő melegedési ideje. A beavatkozó vagy más néven aktuátor, amikor szükséges, a szivattyú járókerekét árnyékolja, így az ugyan forog, de hűtőközeget nem továbbít. Az Autótechnika olvasói ezt a szállításvezérelt szivattyút már jól ismerik, mert a folyóirat novemberi számában minden apró szerkezeti részletét bemutattuk, működését leírtuk. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szivattyú cseréjére adott km-futás után bizony szükség van.
A VAG-csoporttal megegyezően, az SKF kínálatában is megjelentek a szállításvezérelt, kapcsolható aktuátorral rendelkező és aktuátor nélküli vízpumpák (OE), melyek minősége és teljesítménye megegyezik a gyári beszállító termékével.