Aktuátorral és Aktuátor nélküli SKF vízpumpák

A VAG 1.6 TDI és 2.0 TDI (EA288) motorokat a gyártó szállításvezérelt hűtőközeg-szivattyúval látta el. A motor hidegindítási üzemi fázisában nincs szükség a hűtőközeg keringetésére, mert így gyorsabb lesz a motor felmelegítése. A gyors felmelegítés révén, ebben, a motor számára kritikus fázisban kisebb lesz a motorfogyasztás és tisztább a kipufogógáz. Az természetes, hogy az aktuátorral ellátott vízpumpa aktuátor nélküli vízpumpára való cseréjének esetében növekedhet a motor üzemi hőfokra történő melegedési ideje. A beavatkozó vagy más néven aktuátor, amikor szükséges, a szivattyú járókerekét árnyékolja, így az ugyan forog, de hűtőközeget nem továbbít. Az Autótechnika olvasói ezt a szállításvezérelt szivattyút már jól ismerik, mert a folyóirat novemberi számában minden apró szerkezeti részletét bemutattuk, működését leírtuk. A gyakorlat azt mutatja, hogy a szivattyú cseréjére adott km-futás után bizony szükség van.
A VAG-csoporttal megegyezően, az SKF kínálatában is megjelentek a szállításvezérelt, kapcsolható aktuátorral rendelkező és aktuátor nélküli vízpumpák (OE), melyek minősége és teljesítménye megegyezik a gyári beszállító termékével.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője