A BorgWarner szolgáltat P2 hibridmegoldásokat

A BorgWarner megállapodást kötött a vezető kínai OE-főegység-gyártóval, a ChangAn Automobile céggel, hogy beszállítsa három tengelykapcsolós P2 modulját és elektrohidraulikus vezérlőegységét a ChangAn újgenerációs hibrid váltóművéhez, mely várhatóan 2020-ban kerül sorozatgyártásba.

A VI-os (hasonlóan az Euro 6-hoz) emissziós előírást hivatalosan 2020-ban vezetik be, de sok helyi kínai önkormányzat már 2019 júliusában elkezdte az új szabvány végrehajtását a légszennyezettség fokozódása elleni küzdelemben. Ez a szigorúbb tüzelőanyag-fogyasztási szabályzással, valamint a duplakredites rendszerrel (amely a benzines autók tüzelőanyag-fogyasztását korlátozza) együtt kihívást hozott az OE-gyártók számára. Mivel a hagyományos belső égésű motor technikák képtelenek megfelelni a szigorúbb kibocsátási előírásoknak, az autóipar fókuszába az innovatív hibrid technológiák fejlesztése került. A fokozottan integrált P2 hajtómodul és az elektrohidraulikus vezérlőegység javított tüzelőanyag-megtakarítást és kibocsátást kínál, amelyek a jobb rendszerhatékonyság és -teljesítmény irányába hatnak. A váltó moduláris felépítése révén több bemenő nyomatékhoz is alkalmas, kapható opcionálisan e-motorral való üzemre és kompatibilis a nagyfeszültségű hálózatról tölthető hibrid elektromos járművel (PHEV), nagyfeszültségű hibrid elektromos járművel (HEV) és 48 V-os rendszerekkel. A kompakt, kis tömegű, S-tekercselésű motor nagy nyomatéksűrűséget kínál, különösen alkalmas olyan P2 hibridek számára, amelyek várhatólag a hibrid architektúrák tömegét fogják adni.

Azzal, hogy a BorgWarner az elektromos motort közvetlenül a belső égésű motor is a váltómű közé helyezte, a tengelyre szerelt P2 hajtómodul költséghatékony hibridizálást kínál azáltal, hogy kompatibilis a meglévő járműplatformokkal. Az innovatív P2 megoldás akár három tengelykapcsolóig kínálja a lehetséges integrációt, benne a szétcsatoló tengelykapcsolóval, amely lehetővé teszi, hogy a rendszer leválassza a motort a tisztán elektromos hajtás érdekében, ezzel az ügyfelek mind a tüzelőanyag-hatékonysági és a teljesítménycéljaikat elérhetik. Ezenkívül a BorgWarner szállíthatja be a nedves tengelykapcsolókat működtető elektrohidraulikus vezérléseket, az ügyfeleknek lehetőséget biztosítva az egyes alkotóelemek vagy a teljes rendszer kiválasztására.

A BorgWarner P2 meghajtó modulja kapható lesz nem tengelyre szerelt konfigurációban is. A tervezés alapján az elektromos motor a főtengellyel párhuzamosan van elhelyezve, és a rendszert a cég tartós lánctechnológiáinak egyikén keresztül kapcsolja össze, biztosítva ezzel a maximális nyomatékátvitelt.

A vállalat P2 meghajtómodulja lehetővé teszi az OE-gyártók számára, hogy a meglévő architektúrákban oda helyezzék az elektromos motort, ahol hely van, legyen az tengelyen, vagy azon kívül. A P2 meghajtó modul a BorgWarner díjnyertes, S-tekercseléssel létrehozott motorral nagy teljesítményt és nyomatéksűrűségeket állít elő, egy rendkívül kompakt csomagban. A BorgWarner ezzel az innovatív gyártási eljárással képes arra, hogy kisebb, nagyobb teljesítményű, nagyfeszültségű elektromos motorokat tömegskálán hozzon létre, és amely elősegíti majd a hibrid és elektromos járművek piacán a terjeszkedést. Ezenkívül azokkal a tengelyen kívüli egyéb P2 megoldásokkal ellentétben, amelyek szíj alkalmazásával kapcsolódnak a rendszerhez, a BorgWarner tengelyen kívüli meghajtómodulja csúcsteljesítményt ad le azáltal, hogy a P2-t legnagyobb szilárdságú és tartósságú, csendes, láncmeghajtású technológiáinak egyikén keresztül kapcsolja össze. A megoldás stop/start, regeneratív fékezés és kiegészítő elektromos hajtás funkciót is kínál, és elérhető 48 V-os és nagyfeszültségű hibrid rendszerekhez.