Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. augusztus | Olvasson bele!

Teljesítmény „csiki-csuki”



A járműtulajdonosok a saját érdekeiket, lehetőségeiket szem előtt tartva szeretik/szeretnék változtatni a gépjárműveik egyes paramétereit, figyelve arra, hogy meghagyják a jövőbeni visszaalakítás lehetőségét. Ezek között vannak olyan paraméterek is, melyek egyrészt forgalmi engedély adatok, másrészt egyéb jogi vonzatai is vannak, pl. súlyadó, biztosítás. Ilyen műszaki adat a teljesítmény is, melynek módosítása jelen szakértői esettanulmány alapját képezi.

Egy SUZUKI SV650S L3e kategóriájú motorkerékpárról van szó, mely, mint látni fogjuk, egy 645 cm3-es, 56 kW-os motorral szerelt változat. E paraméterekből adódóan a hozzá szükséges előképzettség „A2” kategóriával). Viszont a tulajdonos úgy gondolkodott, hogy ahhoz, hogy a 18 éves fia is tudja vezetni „A2”-es jogosítvánnyal, ahhoz át kell alakítani egy teljesítmény „fojtással”. Így lehetőség nyílik „kisjogsival” is vezetni, majd a korlátlan „A” vizsga letétele után nem kell újra lecserélni a motort, hanem hivatalosan kiszerelhető a fojtás és teljes teljesítménnyel tovább használható a már megszokott járgány. A2 jogosítvány birtokában maximum 35 kW teljesítményű hajtómotorral ellátott motorkerékpárt, quadot vezethetünk. Jogosítvány megszerzésének feltétele: 17,5 év.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés