Az ezerarcú „L”-kategória – II. rész
Kevésbé közismert, hogy az Európai Parlament és a Tanács 168/2013/EU számú (2013. január 15.) „a két- vagy háromkerekű járművek, valamint a négykerekű motorkerékpárok jóváhagyásáról és piacfelügyeletéről” rendelete az L kategóriájú járművek kibocsátása részarányának arányosabbá tétele érdekében szabályozza a közúti szállításból származó összkibocsátás mennyiségén belül az általános biztonság javítását, a műszaki fejlődéshez való igazodást, valamint a piacfelügyeleti szabályok szigorítását is.
Ha alapvetően a vizuális megjelenés, az ún. kerékképletek alapján szeretnénk csoportosítani e járműkört, akkor az alábbi főbb kerékszám a fő ismertető:
• „kétkerekű gépjármű (PTW)”: a kétkerekű motoros kerékpárokat, a kétkerekű segédmotoros kerékpárokat és a kétkerekű motorkerékpárokat magában foglaló kétkerekű gépjárművek csoportja,
• „háromkerekű gépjármű”: az L5e kategóriájú járművek osztályozási feltételeinek megfelelő háromkerekű gépjármű,
• „négykerekű motorkerékpár”: az L6e vagy L7e kategóriájú járművek osztályozási feltételeinek megfelelő négykerekű jármű.