A BMW Turbo Power 50 éve az autóversenyzésben
1969: BMW 2002 TI
Motor: BMW M121
Az első BMW turbó versenyautó-motor volt (négyhengerű, soros, 2 literes), mellyel Dieter Quester megnyerte az Európa Touring Car bajnokságot. Az első generációs turbómotor töltőnyomása 0,98 bar túlnyomás, teljesítménye kb. 280 lóerő 6500 min-1 fordulatszámnál. A turbótöltő képes lett volna elméletileg 1,76 bar töltőnyomás létrehozására, de ez már megemelte volna a hengerfejet.
1976: BMW 3.0 CSL
Motor: BMW M49/4
A Frank Stella (USA) által tervezett BMW 3.0 CSL art autó, amely 1976-ban futott a Le Mans-i 24 órás versenyen a BMW M49/4 turbómotorral. A 3,2 liter hengerűrtartalmú motor töltőnyomása 1,72 bar volt, kb. 750 lóerőt adott le 9000 min-1 fordulaton. A BMW Motorsport mérnökeinek hetekre volt szükségük, hogy összeállítsanak egy próbaautót, amely Silverstone-ban debütált. Később Le Mans-ban műszaki problémák megakadályozták a jó versenyeredményt.