A BMW Turbo Power 50 éve az autóversenyzésben

1969: BMW 2002 TI
Motor: BMW M121
Az első BMW turbó versenyautó-motor volt (négyhengerű, soros, 2 literes), mellyel Dieter Quester megnyerte az Európa Touring Car bajnokságot. Az első generációs turbómotor töltőnyomása 0,98 bar túlnyomás, teljesítménye kb. 280 lóerő 6500 min-1 fordulatszámnál. A turbótöltő képes lett volna elméletileg 1,76 bar töltőnyomás létrehozására, de ez már megemelte volna a hengerfejet.
1976: BMW 3.0 CSL
Motor: BMW M49/4
A Frank Stella (USA) által tervezett BMW 3.0 CSL art autó, amely 1976-ban futott a Le Mans-i 24 órás versenyen a BMW M49/4 turbómotorral. A 3,2 liter hengerűrtartalmú motor töltőnyomása 1,72 bar volt, kb. 750 lóerőt adott le 9000 min-1 fordulaton. A BMW Motorsport mérnökeinek hetekre volt szükségük, hogy összeállítsanak egy próbaautót, amely Silverstone-ban debütált. Később Le Mans-ban műszaki problémák megakadályozták a jó versenyeredményt.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője