Az első találkozás a Mercedes 9 fokozatú automata váltójával

A Mercedes 9 fokozatú automata váltóját széles körben alkalmazza járműveiben, így lassan megjelennek ezen szerkezetek is a műhelyekben. Az első találkozás sosem zökkenőmentes, de érdemes időt szánni a váltó és a környezet alapos tanulmányozására, a lehetséges buktatók feltérképezésére.

ALAPOK A Mercedes 2013-ban mutatta be a 9 fokozatú automata váltóját, ami a 725.0 kódot kapta. Hátsó és összkerékhajtású járművekbe is építették, a maximális belépő nyomaték 1000 Nm lehet. A feltöltési mennyisége 10,2 liter, a 236.17 Mercedes-előírásnak megfelelő ATF-olajjal. A 9 előremeneteli fokozat megvalósításához és a teljes működéshez 4 bolygóművet és 9 mágnesszelepet alkalmaznak, melyből 6 felel a váltásokért. 2014-től kezdve az E-osztály, a CLS, a GLC, GLE és GLS modellek kapták a 9 fokozatú nyomatékváltót, amely ugyanakkora, mint a 7 fokozatú elődje. A legkisebb és legnagyobb fokozat áttételaránya 9,15. 3 fordulatszám-érzékelő figyeli a váltó működését, így az esetlegesen fellépő hibákat a vezérlő felismeri és pontosan szabályozza a váltásokat. 3 szabályzási mód közül választhat a járművezető:

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.