Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. július | Olvasson bele!

20 éves a Haldex tengelykapcsoló



GEN. IV RENDSZER (2007)

2007-ben került gyártásba a Gen. IV rendszer ➊, melyben számos újítást valósítottak meg a tervezők. A hidromechanikus egység egyszerűbb lett, nem tartalmazza a bonyolult hullámos felületű bordás agyat és a hozzá tartozó görgős működtetésű szivattyús egységet. A tengelykapcsoló holtjátékát egy rugóval küszöbölték ki, ami biztosítja a tengelykapcsoló lemezeinek alapbeállítását. A fogaskerekes, folyamatos működtetésű olajszivattyú helyett egy öthengeres axiál szivattyút kapott a tengelykapcsoló, mely szakaszosan működik. Ennek a fejlesztésnek köszönhetően lecsökkent a működési idő, tehát ezzel arányosan csökkent a felhasznált villamos energia mennyisége, nőtt a szivattyú élettartama. Az új szivattyú alkalmazásával a rendszernyomás a korábbi 3–4 bar nyomásról 30–32 bar nyomásra emelkedett.

A megemelt szivattyúnyomás következtében a rendszer új hidraulikus tárolót kapott. Az olaj nyomását a szivattyú motoráram-felvételéből számolja ki az elektronika, a hőmérsékletet a vezérlőegységre integrált hőmérséklet-jeladó érzékeli. A fenti fejlesztéseknek köszönhetően a rendszerben nincs szükség szívó-nyomó szelepekre, a biztonsági szelep funkcióját a hidraulikus tároló tehermentesítő furatai veszik át. Mivel a gépjárművekben található érzékelők, valamint jeladók is fejlődtek, a vezérlőegységet is tovább fejlesztették.



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés