Valeo VBlade kéttömegű lendkerék

A kéttömegű lendkerék problémaköre a járműpark korosodásával egyre gyakrabban előforduló eset a műhelyekben. A Valeo mindig is kereste a hagyományos kéttömegű lendkerekek alternatíváját, mellyel hosszabb élettartam, illetve kisebb javítási költség érhető el. A 4P Kit egytömegű lendkerékkel helyettesíti a gyakran tönkremenő kéttömegűeket, de csak azoknál a járműveknél, ahol a tesztek alapján ennek nincs negatív hatása a hajtásláncra. A nagyobb motorok és a kishaszongépjárművek nyomatéklengés-problémáinak megoldására a szabadalommal védett Valeo VBlade kéttömegű lendkerekeket fejlesztették ki.

A KÉTTÖMEGŰ LENDKERÉK

A kéttömegű lendkerék szükségességét és működési variánsait már korábbi cikkeinkben elemeztük, így most azokra nem térünk ki. Azt azonban meg kell említeni, hogy az ívelt rugóval szerelt „hagyományos” kéttömegű lendkerekek konstrukciós problémája, hogy a nagy fordulatszám miatt a rugó nekinyomódik a kéttömegű lendkerék öntvénynek, ami nagy súrlódást okoz. A súrlódás csökkentésére kenőanyagot használnak, de így is jelentős kopás tapasztalható az érintkező felületeken.

A Valeo szabadalmaztatott VBlade kéttömegű lendkereke nem igényel kenést és nem okoz gondot a súrlódás.

A fordulatszám és a terhelés kevésbé befolyásolja a csillapítást és mindezek mellett az eddigi tapasztalatok szerint az élettartam is hosszabb.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.