Hengerhüvely tűzgyűrűvel

A haszongépjármű-motorok élettartamának növelése és a kipufogógáz-szennyezés további csökkentése a motorgyártók fő törekvése. Ennek elérése érdekében egyre több, eddig a közúti dízelmotor technikában alig használt műszaki „apróságot” alkalmaznak, ezek sorába tartozik a tűzgyűrűbetétes hengerhüvely (Cylinder liner with fire ring, Zylinderbuchse mit Feuerring). Ezt a megoldást a nagy dízelmotoroknál, hajó- és mozdonymotoroknál már régóta alkalmazzák.
A tűzgyűrű megnevezés a hazai szakirodalomban elsősorban az első kompressziógyűrűt jelenti. A cikkünk tárgyát képező tűzgyűrűt (nevét a német – Feuerring és az angol – fire ring megnevezéséből fordítva) a hengerhüvely hengerfej felőli végén képzett kisüllyesztésébe laza illesztéssel helyezik be, majd azt a hengerfej fogja ülékébe szorítani ➊.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
MOBIL kenőanyagok automata sebességváltókhoz
Az angol DCT rövidítéssel jelölt, két tengelykapcsolóval dolgozó, automata sebességváltó igazi áttörést jelent a sebességváltók műszaki megvalósítás&aacu...
Everrati: elektromos GT40
A bicesteri székhelyű Everrati tavaly júliusban kezdte a projektet, amely a legendás Le Mans-győztes autó elektrifikálására irányul.
Hidrogénoffenzíva a Bosch-tól
A Bosch intenzíven dolgozik a jövő hidrogéngazdaságának kialakításán.