Hengerhüvely tűzgyűrűvel

A haszongépjármű-motorok élettartamának növelése és a kipufogógáz-szennyezés további csökkentése a motorgyártók fő törekvése. Ennek elérése érdekében egyre több, eddig a közúti dízelmotor technikában alig használt műszaki „apróságot” alkalmaznak, ezek sorába tartozik a tűzgyűrűbetétes hengerhüvely (Cylinder liner with fire ring, Zylinderbuchse mit Feuerring). Ezt a megoldást a nagy dízelmotoroknál, hajó- és mozdonymotoroknál már régóta alkalmazzák.
A tűzgyűrű megnevezés a hazai szakirodalomban elsősorban az első kompressziógyűrűt jelenti. A cikkünk tárgyát képező tűzgyűrűt (nevét a német – Feuerring és az angol – fire ring megnevezéséből fordítva) a hengerhüvely hengerfej felőli végén képzett kisüllyesztésébe laza illesztéssel helyezik be, majd azt a hengerfej fogja ülékébe szorítani ➊.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője