Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. április | Olvasson bele!

Dugattyúpalást hőszigetelés



A dugattyút hűteni kell, egyrészről, mert a dugattyú anyagának hőszilárdságát az égéstérből a dugattyútetőn bevezetett hő és így a dugattyú üzemi hőmérséklete messze meghaladja, másrészről az első gyűrűhoronyban lévő motorolaj kokszosodási hőmérséklethatárát sem szabad átlépni. A dugattyúba érkező hőmennyiséget elsősorban a gyűrűkön keresztül vezetjük el és ezen az úton adjuk át a hengerfalnak. A hőmennyiség másik része a dugattyúcsaphoz érkezik, a harmadik rész a paláston át jut a hüvely falára. A dugattyút, ha intenzívebben kell hűteni, akkor olajhűtést alkalmaznak.

A dugattyú hőállóságát próbálták növelni kerámiabevonattal, kerámialapka dugattyútetőre applikálásával, azért, hogy a dugattyút megvédjék, illetve azért, hogy csökkentsék az égéstér hőveszteségét, növeljék ezzel az indikált munkát. 



A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
hirdetés

hirdetés