Dugattyúpalást hőszigetelés

A dugattyút hűteni kell, egyrészről, mert a dugattyú anyagának hőszilárdságát az égéstérből a dugattyútetőn bevezetett hő és így a dugattyú üzemi hőmérséklete messze meghaladja, másrészről az első gyűrűhoronyban lévő motorolaj kokszosodási hőmérséklethatárát sem szabad átlépni. A dugattyúba érkező hőmennyiséget elsősorban a gyűrűkön keresztül vezetjük el és ezen az úton adjuk át a hengerfalnak. A hőmennyiség másik része a dugattyúcsaphoz érkezik, a harmadik rész a paláston át jut a hüvely falára. A dugattyút, ha intenzívebben kell hűteni, akkor olajhűtést alkalmaznak.
A dugattyú hőállóságát próbálták növelni kerámiabevonattal, kerámialapka dugattyútetőre applikálásával, azért, hogy a dugattyút megvédjék, illetve azért, hogy csökkentsék az égéstér hőveszteségét, növeljék ezzel az indikált munkát.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője