Műanyag fojtószelep

A Pierburg bemutatta legújabb fojtószelepét, melyet kifejezetten az Euro6-os motorokhoz tervezett. A szokásos alumínium öntvény helyett duromer házat alkalmaztak, a pillangólapot pedig speciális műanyag-fém hibridből készítették, így csökkentették az alkatrész tömegét és költségét.

A duromer házban található szabályozó szeleppel az egyre nehezebben kielégíthető vevői igényekre válaszolt a cég, hiszen az emissziókezelés hatására agresszív kipufogógáz-kondenzátumok jelentek meg a szívócsőben és szigorodtak az elektrosztatikus kisüléssel és elektromágneses kompatibilitással kapcsolatos gyártói specifikációk. A beszállítók dolgát nehezíti a start-stop rendszerek elterjedése és a nagyobb üzemi hőmérséklet.

A duromer olyan hőre nem lágyuló polimer, melyben a kovalens kötések alakulnak ki a hosszúláncú molekulák között, emiatt nagyon jó mechanikai tulajdonságokkal és hőállósággal rendelkezik. Gyártása során nincs szükség drága utómunkálásra, mint a megeresztett és edzett fémötvözetek esetén. A műanyag felület csökkenti a rozsda, olajiszap vagy jég felhalmozódásának esélyét, így a pillangólap kevésbé hajlamos a beragadásra.

Az új fojtószelepet - visszatérve a korábbi konstrukciókhoz – ismét egy kétfokozató hajtóművel összekapcsolt DC motor hajtja. A fojtószelep 1 millió start-stop ciklust bír ki az előzetes tesztek alapján.

Az előző generációhoz hasonlóan a fojtószelep-szögjeladó a hajtómű és motor fedelében található, de módosítottak a fedél kialakításán, hogy a szenzor ellenállóbb legyen a vibrációra és a hőhatásokra.

Forrás: Pierburg, Rheinmetall-Automotive