A hengerfal megmunkálása az üzemi terhelésnek megfelelően

A dugattyúgyűrű és a hengerfal kapcsolata nagymértékben befolyásolja a motor belső veszteségeit, olajfogyasztását és az emissziót. A blokkok folyamatos könnyítése szerkezeti kialakítással és anyagválasztással a kisebb tömeg elérése érekében megnehezíti a szerkezet szilárd- ságának megtartását. A Gehring cég által fejlesztett új eljárással nemcsak az üzemi terhelés okozta belső feszültségváltozás, hanem a hőmérséklet-változás okozta deformáció is kompenzálható.
ALAPVETÉSEK
A belső égésű motorok fejlesztési irányát a CO2-kibocsátás csökkentésének kötelezettsége vezérli, ami egyenesen arányos a tüzelőanyag-fogyasztás csökkentésével. A profilhónolás – vagy „formhoning”- eljárás, ahogy az angol források nevezik – lényege, hogy a hideg állapotban történő megmunkálás során nem a henger minél pontosabb hengerességére törekszünk, hanem olyan formát képzünk, melyből az üzemi jellemzők elérésekor hengeres forma lesz. A furat alakját befolyásolja a mechanikai és a termikus terhelés változása is ➊.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Dewesoft méréstechnikai megoldások hibrid és hagyományos hajtásláncok
Magyarországon is jelen van a DEWESoft szlovén multinacionális, magántulajdonban lévő mérnöki és elektronikai gyártó, amely világszerte több mint 200 alkalmazottal rendelkezik...
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője