Bosch CRI2-25 ncs jeladóval
Talán a mai fiatalabb autószerelő-generáció tagjai már nem is ismerik az első személygépjármű elektronikus vezérlésű dízelbefecskendező rendszert. A forgóelosztós adagoló még élszabályozású volt, a dugattyúszabályzó hüvelyt elektromos állítómű mozgatta. Se röpsúlyok, se rugók, se emeltyűk... Az EDC porlasztója ugyan hagyományos konstrukciójú, de itt találkoztunk először azzal, hogy a porlasztóba villamos vezeték megy. A porlasztóba beépítettek egy tűelmozdulás-érzékelő induktív jeladót. Ezt követte a közös nyomásterű befecskendezés, mely mára „elsöpört” valamennyi korábbi befecskendezőrendszert. A common rail hidraulika a javából, de idővezérlése és adagolási finomítása kifinomult, sőt ravasz elektronikus megoldásokat és természetesen szofisztikált programot igényel.