Megújult az Audi legendás sorötöse

Tavaly volt 40 éve, hogy az Audi elindította a legendássá vált „sorötös” motorjainak gyártását, idén az Audi TT RS-be építik be azoknak az ősmotoroknak az ükunokáját, a 2,5 TFSI 2. generációját. A markáns fejlesztéseken átesett motor 400 lóerős, és könnyebb elődjénél.

ÚJDONSÁGOK

Az új motor tervezésénél a mérnökök előtt 5 fő cél lebegett:
– növelni a motor teljesítményét és nyomatékrugalmasságát,
– csökkenteni a tömegét, hogy az autó dinamikus viselkedése jobb legyen,
– rövidebb beépítési méret,
– kisebb CO2-kibocsátás,
– a jövő emissziós előírásainak való megfelelés.

A felsorolt követelményeknek megfelelően változtattak a motor felépítésén. A blokk alumíniumból készült, amivel 18,8 kg-ot csökkent a tömege ➊. A főtengely áttervezésével 1,5 kg-ot nyertek, az
olajteknő felső részét pedig magnéziumból készítették, így 1,9 kg-mal könnyebb elődjénél. A segédberendezések hajtását már egy szíj végzi, a főtengely-lengéscsillapító alumíniumból készült, szintén a tömegcsökkentés jegyében ➋.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.