A VW benzines világmotorja
A VW 2005-ben mutatta be a TSI motorkonstrukciót, mely a világban is a közvetlen befecskendezésű, turbófeltöltött motortechnikában az éllovas volt. A VW ezen az úton halad tovább a benzines motorépítésben. Az EA211 TSI motorcsalád 1,5 literes evo változata a konszern egyik alapmotorja lesz, mely a jövőre nézve is nemcsak minden környezetvédelmi előírásnak megfelel, de hatásfoka, motorfogyasztása jelentősen kedvezőbb, mint az 1,4 literes modellé, melynek felváltására készült. Írásunk az R4 1,5 literes evo műszaki újdonságait mutatja be. Ezzel az Otto- motorral nagyon gyakran fogunk találkozni, mert a VW szűkített motorpalettáján ez lesz az egyik legyakrabban beépített erőforrás.
Ma a dízel kontra Otto-motor összevetésében az Otto-motor piaci megítélése kedvezőbb. A VW-konszern is újragondolta motorépítési, gyártási stratégiáját, melyben a dízel kissé háttérbe szorul és a benzinesek, gázosok, elsősorban a CNG és a villanymotor kerül előtérbe.