40 éves a lambda-szonda

A Bosch lambda-szonda 1976 őszén került sorozatgyártású gépjárműbe, az USA-ba szállított Volvo 244 modellen. Kalifornia 1977-ben vezette be szigorú emissziós követelményét, melynek a három komponensre ható katalizátorral és a lambda-szondával a Volvo biztonságosan megfelelt.
Akkoriban az USA-előírások lényegesen szigorúbbak voltak mint az európaiak, a pontos szabályozáshoz kellett egy visszacsatoló érzékelő, amellyel a keverék-összetételt lambda=1 szoros környezetében lehetett tartani, hogy a katalizátor mindhárom szennyezőanyagot, a szén-monoxidot, a szénhidrogéneket és a nitrogén-oxidot is egyszerre semlegesíteni tudja. Azonnal felismerte minden gyártó, hogy enélkül nincs esély a kipufogógáz- alkotókat a rendeleti határérték alá szorítani. Később, 1996-ban az OBD-előírások megkövetelték a katalizátor utáni második, ellenőrző lambda-szondát is.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
A „H2Accelerate” előlendíti az tüzelőanyagcellás teherautó bevezetését
A Daimler Truck, az Iveco, az OMV, a Shell és a Volvo Csoport áttörést szándékozik elérni a hidrogénhajtású teherautó terén.
A Texas Instruments bemutatja a vezeték nélküli akkumulátorkezelő rendszert
A Texas Instruments a CES 2021 kiállításon vezeték nélküli akkumulátormenedzsment rendszert (BMS) mutat be.
A DLR kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat kutat
A Német Légi és Űrutazási Központ tizenegy európai partnerrel kutatja a kobaltmentes lítium-ion akkumulátorokat.