40 éves a lambda-szonda
A Bosch lambda-szonda 1976 őszén került sorozatgyártású gépjárműbe, az USA-ba szállított Volvo 244 modellen. Kalifornia 1977-ben vezette be szigorú emissziós követelményét, melynek a három komponensre ható katalizátorral és a lambda-szondával a Volvo biztonságosan megfelelt.
Akkoriban az USA-előírások lényegesen szigorúbbak voltak mint az európaiak, a pontos szabályozáshoz kellett egy visszacsatoló érzékelő, amellyel a keverék-összetételt lambda=1 szoros környezetében lehetett tartani, hogy a katalizátor mindhárom szennyezőanyagot, a szén-monoxidot, a szénhidrogéneket és a nitrogén-oxidot is egyszerre semlegesíteni tudja. Azonnal felismerte minden gyártó, hogy enélkül nincs esély a kipufogógáz- alkotókat a rendeleti határérték alá szorítani. Később, 1996-ban az OBD-előírások megkövetelték a katalizátor utáni második, ellenőrző lambda-szondát is.