A gázolajszűrők új generációja
A Sogefi szabadalma, egy új gázolajszűrő modul, mely egy egységként kezeli a szűrőt és a zárófedelet, így a szűrőcsere alkalmával csökkenti a szerelési hibák előfordulásának a valószínűségét. Elsőként a Renault CMF1 platformjára épülő modellekben találkozhatunk az újdonsággal, mely az Autótechnika 2014/6-os számában bemutatott Diesel 3Tech szűrőtechnológiát alkalmazza. A Sogefi újítása azért jelent nagy előrelépést a szűrők világában, mert a csere folyamán nem szükséges hozzáérni a szűrőhöz, ezáltal a kezünkről (kesztyűnkről) nem kerül a szűrőházba szennyeződés.
A modul egy 250 W-os fűtéssel van ellátva, hogy a leghidegebb napokon is zökkenőmentesen történjen a motorindítás, emellett egy vízszintérzékelő is van benne, amely jelzi, ha a szűrőt a szervizintervallum előtt már ki kell cserélni.
A teljes modul műanyagból készült, így – a fémet tartalmazó szűrőházakkal ellentétben – ellenáll a biodízelnek, használat után pedig teljes egészében elégethető (ipari körülmények között), ezáltal megsemmisítése/újrahasznosítása egyszerűbb, mint a fém/műanyag vegyes anyagú házaknak.
A tüzelőanyag-tartály mellé szerelik, hogy baleset esetén kis valószínűséggel sérüljön meg. A szintén Sogefi-szabadalom alatt álló szűrőbevonatnak köszönhetően minden 4 μm-nél nagyobb részecskét megfog a modul, így az Euro6+-os befecskendezőrendszerek elvárásait is teljesíti. Elhelyezhető a szivattyú elé és után is, jól működik nyomás alatt és vákuumrendszerben is.
A modul a legújabb, 1.6 dCi dízelmotorban, a 2015-ös Espace-ban debütál majd, de a Renault Laguna, Mégane, Latitude, Fluence és Scenic következő modelljeiben is használják majd. Már idén megkezdik forgalmazását aftermarket-termékként is.