A Michelin és a Ford Focus Electric

A Ford Focus Electric 2015-ös modell­jénél a Michelin nem csupán a MICHELIN Energy Saver abroncsaival biztosítja az úttal való biztonságos kapcsolatot, hanem mostantól a SYNC2 fedélzeti kommunikációs rendszerbe feltöltött úti információival is. Minden új Ford Focus Electric modell 215/55 R 17 méretű MICHELIN Energy Saver abronccsal gurul ki a gyárból. Az abroncs kis gördülési ellenállása növeli az autó hatótávolságát.

A digitális Michelin-tartalmat a Ford SYNC2 fedélzeti kommunikációs rendszerbe töltött szállodákról és éttermekről, valamint egyéb turisztikai érdekességekről a Michelin híres piros és zöld kalauzai alapján szerkesztett információk jelentik. Reméljük, hogy már benne vannak a budapesti Michelin-csillagos éttermek is. A fedélzeti navigációs rendszerbe integrált alkalmazással könnyebben és teljes körűen tervezhető lesz az út.

A Michelin több mint 100 éve piac­vezető étterem- és turisztikai kalauzok kiadása terén, ez a tapasztalat a legújabb digitális megoldások területén is megmutatkozik. A Ford Focus Electric-kel utazók ezentúl a SYNC2 fedélzeti kommunikációs rendszeren keresztül is részesülhetnek a Michelin évszázados tapasztalatából.

Egy kis ismeretfrissítő: „Edouard Michelin francia üzletember és testvére André, 1891-ben feltalálták a leszerelhető gumiabroncsot. Mivel a találmánynak nagy sikere lett, 1889-ben megalapították a Michelin céget a francia Clermont-Ferrandban. Hogy az autósok megvegyék és minél többet használják a Michelin gumikat, kiadtak egy olyan térképet, amelyen kitűnő éttermek és hotelek szerepelnek. Ezzel próbálták meg rábírni a turistákat, hogy kitérőket tegyenek az utak mentén és használják a Michelin gumiabroncsokat. A Michelin Guide nagyon hasznos kiadványnak bizonyult (eleinte ingyen osztogatták), a kezdetekben csak Párizs térképét és a környező városokhoz vezető autóutakat tartalmazta, ezzel segítve a sofőröket. A cég bátorította az utazókat, hogy gyűjtsenek minél több adatot az utakról és a környező hotelekről, ezekkel az információkkal aztán a későbbi kiadványokat kibővítették. Ezek a kiadványok már külön tartalmazták a Francia Autóklub által ajánlott helyeket, és értékelték a szálláshelyek minőségét és ellátását. 1904-től a kalauz nem­zetközivé vált, Olaszország, Svájc, Belgium, Luxemburg, Hollandia és az Egyesült Királyság is külön kötetet kapott. 1919-ben jelentek meg először a vörös borítójú könyvek, amelyek több országra vonatkoztak egyidejűleg. A zöld színű Michelin könyveket először a második világháború előtt adták ki. A Michelin cég leányvállalata, a ViaMichelin ma már digitális formában is hozzáférhetővé teszi a térképeket és az ajánlásokat. A könyvek egész Európára érvényesek, 2007-ben már New York és San Francisco szállodái és éttermei is külön kiadványban szerepelnek.

(Forrás: Wikipedia)