Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. május | Olvasson bele!

Autonóm vezetéssel a nyugati partról a keletire

A Delphi sikeresen befejezte az egész észak-amerikai kontinenst átszelő, sofőr nélküli autójának tesztútját. A Delphi Automotive PLC befejezte az Észak-Amerikában valaha végrehajtott leghosszabb, sofőr nélküli járművének tesztútját, amely San Francisco-tól New York-ig tartott. A 99%-os mértékben teljesen automatizáltan haladó tesztautó megközelítőleg 3400 mérföldet tett meg az út során.

A tesztút lehetővé tette a Delphi mérnökei számára, hogy ebben a rendkívül gyorsan fejlődő autóipari szegmensben kutatást és adatgyűjtést végezzenek a vállalat aktív járműbiztonsági technológiáinak továbbfejlesztése érdekében. A csapat megközelítőleg 3 terabyte adatmennyiséget gyűjtött. Ez az adatmennyiség a Kongresszusi Könyvtárban megtalálható, valamennyi, az önjáró autók technológiáira vonatkozó, nyomtatásban megjelent szakirodalom 30%-ával ér fel.

„Önjáró autónk – minden előzetes várakozásunkat meghaladva – rendkívül jól teljesített a tesztút során” – nyilatkozta Jeff Owens, a Delphi műszaki igazgatója. „Az általa nyert adatok segítségével optimalizálni fogjuk meglévő aktív járműbiztonsági technológiáinkat és felgyorsítjuk jövőbeni fejlesztéseinket, amelyek lehetővé teszik, hogy a piac legjobb automatizált vezetésű technológiáit biztosítsuk megrendelőink számára.”

hirdetés

A 9 napos tesztút során a tesztjármű az USA déli területein, 15 államon haladt keresztül. A tesztút során a jármű bonyolult közlekedési helyzetekkel szembesült és számos forgalmi helyzetet oldott meg, köztük körforgalmak, építési területek, hidak, alagutak, agresszív sofőrök és változatos időjárási körülmények.

A Delphi sofőr nélküli járművét fejlett technológiák és korszerű járműbiztonsági jellemzők teljes felszereltsége jellemzi, amelyek közül számos technológia már a piacon elérhető, köztük az ütközést mérsékelő rendszerek, beépített radar és kamerarendszerek, ütközést megelőző rendszerek, valamint a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek.

A járművet felszerelték 6 hosszú távú radarral, 4 rövid távú radarral, 3 kamerával, 6 lidarral (lézer alapú távérzékelés vagy röviden lézerszkennelés), nagy pontosságú helyzetmeghatározó rendszerrel és valamennyi vezetőtámogató asszisztenssel.n


Kapcsolódó dokumentum:


07


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés