Biturbo TDI

 Az új motor – a nagyobb teljesítmény miatt – szinte minden szerkezeti elemében kisebb-nagyobb mértékben megváltozott. A dugattyú új, az égéstérperem erősített, a dugattyú olajhűtő galériát növelték, a gyűrűk magassága és tangenciális ereje csökkent, a dugattyúcsap átmérőjét 29 mm-re növelték és DLC-bevonatot kapott. A fokozott hűtési igény miatt az olajszivattyú szállítását, elsősorban a dugattyúhűtés miatt, növelték. A 7 kamrás, szárnylapátos kenőolaj-szivattyú vezérelt, kétfokozatú, 1,8 bar és 3,3 bar olajnyomást hoz létre. A hengerfej anyagában változatlan, és megtartották az iVM- (integrierte Ventiltriebsmodul) konstrukciót: a vezértengelyek keretbe foglaltak, csapágyaik tűgörgősek, az egység nem szerelhető. A hengerfeltöltési folyamatban a perdületszámot 50%-kal csökkentették az elődmotorhoz képest. A vezérléshajtás fogazott szíjas, üvegszál erősítésű, fogfelületének elasztomer keveréke módosított. Hűtőközeg-szivattyúja lekapcsolható. A hűtés "mikro" körében, ha a főszivattyú lekapcsol, villamos szivattyú keringeti a hűtőközeget a hengerfejben, ebbe a hűtőkörbe kötött a kis hőmérsékletű EGR-hűtő és a kisnyomású turbótöltő középrész hűtése is.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.