VW Lupo 3L automata váltóval

Ha a 2000 után gyártott, 1.2 TDI motorral és automata váltóval szerelt VW Lupo 3L modell motor- és váltóproblémákkal, nevezetesen a motor hirtelen leáll városi használat esetén, a váltó pedig nem megfelelően kapcsol hibával érkezik a szervizbe, akkor több dolog is állhat a rendellenesség hátterében. A hidraulikus kuplungműködtető nyomástartó membránjának hibája okozhat ilyen tüneteket. A hiba a nyomástartóban nem feltétlenül észlelhető kívülről.

Az alábbi hibákat olvashatjuk ki a tárolóból:

– 00263 – Váltóhiba

– 01073 – Tengelykapcsoló nyomástartó rendszer meghibásodás

– 01155 – Tengelykapcsoló-hiba.

További tünetek lehetnek még: gyenge indítási tulajdonságok, merev váltási folyamat vagy akár beragadt váltókar. A Lupo 3L-nek elektronikusan vezérelt, 5 sebességes váltóműve van, kézi váltási funkcióval. A tengelykapcsoló és a váltómű is elektromosan vezérelt. Ha egy hiba jelentkezik a vezérlésben, akkor a váltási komfort és akár a pontosság is romlik. A motorleállás és a nehéz indítási folyamat ennek a mellékhatásai, hiszen a váltó vezérlőegységéből a motorvezérlőbe juttatott információ nem ér célba, így biztonsági okokból a jármű nem indítható.

Ezekben az esetekben szükséges a nyomástároló cseréje.