Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2022. június | Olvasson bele!

Megnövekedett forgattyúházgáznyomás

hirdetés

Mahle-információ a 030TC14011000 vagy a 082TC15850000 számú, turbófeltöltővel szerelt motorokra vonatkozóan.

A hibajelenség:

– megnövekedett olajfogyasztás,

– teljesítményvesztés,

– erős füstölés,

– „leragadó” vezetőlapátok a VTG-turbótöltőben.

hirdetés

Amikor ezek a tünetek jelentkeznek, gyakran a turbótöltő meghibásodására vezetik vissza az okot, és a feltöltő cseréjével megoldottnak hiszik a problémát, közben a hiba igazi forrását nem tárják fel.

Érdemes megvizsgálni a forgattyúházban uralkodó nyomást az olajszint-ellenőrző pálca vezetőcsatornáján keresztül. Ha a forgattyúház-szellőztetés nem megfelelő, illetve a leválasztó eltömődött vagy tönkrement, a nyomás megnövekszik a forgattyúházban. Néhány millibar-os túlnyomás esetén az olaj a turbótöltő csapágyaiból a kompresszor és a turbina oldalra is kilép, ezáltal a motorba és a kipufogórendszerbe, ahol tökéletlenül elég. A VTG-állító mechanizmus leragadhat az olajsár- és koromlerakódástól ➊.

A turbófeltöltő cseréje tehát nem oldja meg a problémát, ajánlott az olajleválasztó és a csővezeték ➋ cseréje is.

Az ügyfélnek azt is érdemes elmagyarázni, hogy amikor csak lehet, próbálja elkerülni a rövid utakat, amikor a motor nem éri el az üzemi hőmérsékletét, ugyanis ez az üzemállapot nagyban hozzájárul a leválasztó eltömődéséhez.


Kapcsolódó dokumentum:


54


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés