Bosch továbbfejlesztett mechanikus vákuumszivattyú
Még a hagyományos alkatrészekben is hatalmas fejlesztési potenciál van, állítja a Bosch. Az új vákuumszivattyút hozták fel példaként, amit az alapoktól újraterveztek. Moduláris tervezésének köszönhetően egyszerűen illeszthető mind a benzin-, mind a dízelmotorokhoz.
Állításuk szerint egy mechanikus szivattyú árát és megbízhatóságát nyújtják egy elektromos hatékonyságával. A Bosch EVOII nagyon jó ár/érték aránnyal bír, az elektromos szivattyúknál 75%-kal olcsóbb az új modell. Az autó CO2-kibocsátását mindössze 0,4 grammal növeli kilométerenként.
Annak érdekében, hogy ezt elérjék, a kipróbált régi szivattyút – amit már 45 millió példányban gyártottak – teljesen áttervezték. Az új átlagosan 0,3 kg-mal könnyebb mint a többi mechanikus változat, az elektromosokhoz képest pedig több mint egy kilogramm a tömegelőnye. A különbség a műanyag lapátokban rejlik: megfelelően erős ahhoz, hogy létrehozza a szükséges vákuumot, de a tömege sokkal kevesebb hagyományos társainál.
A dízelmotorokhoz már sok ideje használnak vákuumpumpákat, de a közvetlen befecskendezés elterjedésével a benzinmotorok között nagyon megnőtt az igény az efféle termékekre. 2013-ra az Európában eladott új autók 40%-a rendelkezik közvetlen befecskendezéssel.
Egy másik jellemzője az új terméknek a modularitás. Minden ügyfélnek, mindenféle alkalmazásra könnyen elkészíthető a megfelelő verzió. Például a hajtása megoldható a főtengelyről vagy a vezérműtengelyről lánccal vagy fogaskerékkel.
Forrás: Bosch