Háromszoros Év Motorja győztes

Az Európában 2014 első félévében értékesített új Fordok közül minden ötödik autót az 1,0 literes EcoBoost-motor hajtja: a Focus és a Fiesta vásárlóinak egyharmada ezt az erőforrást választja – tudósít a Ford. A tüzelőanyag-takarékos ljes 1,0 literes EcoBoost-egysége Európa legkelendőbb turbótöltésű benzinmotorja lett, miután a 2013-as év első hat hónapjával összevetve a Ford értékesítéseiben idén 15 százalékkal nőtt az 1,0 literes EcoBoost blokkal megrendelt autók száma. Az 1,0 literes EcoBoost-motor egymás után háromszor is elnyerte az Év Motorja címet.

2014 elejétől június végéig a Ford körülbelül 120 ezer 1,0 literes EcoBoost-motoros járművet értékesített; a tavalyi év azonos időszakában ez az érték 104 000 darab volt, ami több mint 15 százalékos növekedést jelent. 2014 első félévében a B-MAX modellek 47, a Focusok 33 és a Fiesták 30 százaléka kelt el ilyen erőforrással.

„A vadonatúj Mondeo jövő havi piacra lépésével tizenegyre nő az 1,0 literes EcoBoost-blokkal is kínált modellek száma, ráadásul a Fiesta Red Edition és Black Edition változatok 140 lóerős motorvariánsai érzékletesen példázzák, milyen lehetőségeket rejt ez az apró blokk.”

„Az idei volt az eddigi legerősebb mezőny, de az 1,0 literes EcoBoost még mindig olyan erényekkel bír, amelyek győztessé avatták: simán, kifinomultan jár, meglepően rugalmas és kiemelkedően takarékos” – fogalmaz Dean Slavnich, a 16. Év Motorja verseny társelnöke, az Engine Technology International magazin szerkesztője. „Az 1,0 literes EcoBoost a modern motortervezés legjobb példája.”

Az 1,0 literes EcoBoost-motor 2012-ben mutatkozott be a Ford Focusban, és azóta már a Fiesta, a B-MAX, az EcoSport, a C-MAX és Grand C-MAX, a Tourneo Connect, a Tourneo Courier, a Transit Connect és a Transit Courier kínálatában is megtalálható. Az eddig 100 és 125 lóerős változatokban kínált motor nemrégiben egy új, 140 lóerős verzióban is bemutatkozott az új Fiesta Red Edition és Fiesta Black Edition modellekben. Az 1,0 literes, háromhengeres EcoBoost erőforrás fejlesztésén több mint 200 mérnök dolgozott Németországban a Ford aacheni és merkenichi kutatás-fejlesztési központjaiban, valamint az Egyesült Királyság dagenhami és duntoni fejlesztő létesítményeiben, a szakemberek összesen 5 milliónál is több munkaórát áldoztak a motor megalkotására.

A kompakt, kis tehetetlenségű turbótöltő akár 248 ezret is pöröghet percenként – ez másodpercenként több mint 4 ezer fordulatot jelent, ami majdnem kétszerese a 2014-es Formula 1-es autók motorjában alkalmazott turbótöltők fordulatszámának. A 140 lóerős, 1,0 literes EcoBoost-blokk turbótöltője 1,6 bar töltőnyomást biztosít, az égési csúcsnyomás 124 bar.

A motor kétségtelenül Hollandiában bizonyult a legnépszerűbbnek, ahol 38 százalékot tett ki a Ford értékesítéseiben; Dániában a vevők 35 százaléka, Svájcban pedig 32 százalék választotta az 1,0 literes modellváltozatokat. A sikeres erőforrás a világ 72 országában kapható.

(Ford sajtóhír)