Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. augusztus | Olvasson bele!

Ford adaptív kormányzás

A kormányzási technológiák új generációját képviselő Ford adaptív kormányzás egy éven belül jelenik meg az autókban: az új technológia minden sebességtartományban javítja a kormányzás hatékonyságát, megkönnyíti a manőverezést és magasabb szintre emeli a vezetés élményét. A Ford legújabb, teljes egészében a kormánykerékben elhelyezett kormányzási technológiája ➊ olyan intelligens megoldás, ami minden forgalmi helyzetben hasznos segítséget nyújt a vezetőnek, megkönnyíti az autó manőverezését az alacsony sebességtartományban és a szűk helyeken. Nagyobb sebességnél pedig agilisabbá teszi a járművet, magasabb szintre emelve ezzel a vezetés élményét.

„Rendkívül fontosnak tartjuk, hogy a Ford minden modellje remek vezetési élményt kínáljon” – árulja el Raj Nair, a Ford globális termékfejlesztési alelnöke. „Ez az új kormánytechnológia minden jármű manőverezését megkönnyíti és élvezetesebbé teszi.”


hirdetés

Az adaptív kormányzás megváltoztatja a vezető kormánymozdulata – vagyis a volán elforgatásának mértéke – és az első kerekek elmozdulása közti áttételt. A hagyományos autók esetében ez az arány állandó, ám a Ford új adaptív kormányzásával folyamatosan változik a jármű sebessége szerint, optimális kormányérzetet biztosítva minden forgalmi helyzetben. Alacsonyabb sebességtartományokban (például, amikor az autó egy parkolóhelyre áll be, vagy szűk térben manőverez) az új rendszer nagyobb mértékben fordítja el az első kereket, az irányításhoz így kisebb kormánymozdulat szükséges, és az autó könnyebben kanyarodik. Autópálya menetben a rendszer tovább javítja a kormányérzetet, és az autó simábban, pontosabban reagál a vezető kormányparancsaira. Az adaptív kormányzás kényelmesebbé és élvezetesebbé varázsolja a vezetés élményét. A Ford rendszerének központi eleme egy precíziós vezérlésű működtetőegység, ami a kormánykerékben kapott helyet, így nincs szükség a jármű hagyományos kormányművének átalakítására. A működtetőegység – egy elektromotor és egy fogaskerék-áttétel – erősíti fel vagy mérsékli a vezető kormánymozdulatát ➋. Az eredmény: még jobb vezetési élmény bármilyen sebességtartományban, függetlenül a jármű méretétől vagy kategóriájától.


Az adaptív kormányzás már jövőre megjelenik néhány modellben. A rendszer sorozatgyártásra érett változatát a Ford a Takta vállalattal közösen fejlesztette ki: a cég az autóipari kormányzási és biztonsági rendszerek vezető beszállítója és a Ford Kiemelt Beszállítói Programjának tagja.

Forrás:
Ford sajtóközlemény


Kapcsolódó dokumentum:


10


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés