Volvo D13K Euro VI
A Volvo D13 Euro VI motor az Euro V motor továbbfejlesztése. A soros 6-hengerű motor adagolóporlasztós befecskendezésű. Emissziótechnikája: SCR, részecskeszűrő (DPF), EGR. Az Euro V motor szennyezőanyag-emissziójához képest az Euro VI nitrogén-oxid-emissziója 77%-kal kisebb, a részecskekibocsátás 0,01 g/kWh.
Az SCR és a DPF egy szekrénybe került
Az EGR-funkció a korábbi feladatához képest megváltozott. Ma a kipufogógáz-visszavezetés elsősorban a motor kipufogógázának gyors felmelegítésére szolgál. Mivel az SCR működéséhez, az AdBlue befecskendezés megkezdéséhez legalább 250 °C kipufogógáz-hőmérséklet kell, ennek mielőbbi eléréséhez szükséges a kipufogógáz-visszavezetés. Az EGR üzemmeleg motornál nem aktív, így a motor fogyasztását negatívan nem befolyásolja.