Az új S-osztály

IGÉNYEKET TEREMT

A Mercedes-Benz emberei mindent megtettek, hogy a ’14-es S-osztály a világ legjobb autója legyen: a fényűzés mellett a biztonsági és kényelmi rendszerek fejlesztése már abban a fázisban tart, amikor az igényeket már maga az autógyár generálja, ennek egyik ékes példája a légkondiba épített légfrissítő.

A fejlesztők kreativitásának köszönhetően a csillagos márka zászlóshajója a kényelem és luxus területén megelőzte a vetélytársakat, de biztonságtechnikai fejlesztésekről sem szabad megfeledkezni.

Az új S-osztály az első autó, amiben nincs hagyományos izzó, mert mind a külső és belső világítóegységeknél kizárólag LED-technológiát alkalmaztak. 56 LED található az első fényszórókban, 36 a hátsó lámpákban és mintegy 300 LED teszi egyedivé a belső teret. Az energiatakarékosság mellett nagy előnyük, hogy nagyobb tervezői szabadságot és színválasztékot tesznek lehetővé. 
Az S-osztály utastere 7 különböző színnel világítható be, mindegyik szín egyedi hangulatot sugároz.


➊ A LED-fényszórónak és az érzékelőknek köszönhetően a szembejövő, kivilágított járművekre nem vet fénycsóvát

 

Ahogy a bevezetőben említettük, világújdonságnak számít a klímarendszerbe beépített légfrissítő, ami 4 illatból állítja elő a vezető hangulatának megfelelő és az utasteret betöltő parfümkeveréket.

Kicsit több technikai tartalmat hordoz magában a „Magic Body Control”-nak elnevezett előre tekintő, aktív felfüggesztésrendszer, amely lehetővé teszi két kamera segítségével az útegyenetlenségek előre detektálását, és a futóművet képes minden egyes gödörhöz külön hangolni.


➋ Az illatosított légkondicionáló rendszer kis befektetést igényel, de marketingje kiváló

 

Forró köves masszázs! A wellness az autóba is megérkezett. 14 légpárna dolgozik az ülésekben a hagyományos mechanikus masszírozók helyett a hátizmok erőteljesebb megdolgozásán, emellett az ülések közepén lévő párnák fűthetők, így olyan élményben lehet részük az utasoknak, mintha egy forró köves masszázson lennének.


➌ A Magic Body Control-rendszer folyamatosan figyeli az utat és annak egyenetlenségeihez hangolja a futóművet

 

 


➍ Az ülés metszeti képén jól látható, hogy a legkisebb négyzetcentimétere is úgy van kialakítva, hogy ha valaki egyszer ilyenben ült, utána ne kívánjon másikat

 

A tempomat vonalán elindulva és annak funkcióit továbbgondolva, már régóta terítéken van az önállóan közlekedő autó kifejlesztése, melynek megvalósítása jóformán csak jogszabályi akadályokba ütközik. A felelősség eldöntésének kérdése és a társadalmi elfogadottság hiánya miatt azonban nem valószínű, hogy pár éven belül piacra dobnának robotpilótával ellátott autót. Az új S-osztály viszont megpróbálja a lehető legtöbb terhet levenni a vezető válláról, főként vészhelyzetekben és rutinfeladatoknál. 50 km/h-s sebesség alatt automatikusan megáll az autó, ha gyalogost érzékel maga előtt. Ez a funkció kiegészül egy távollátó gyalogos- és állatfelismerő rendszerrel, ahol hőkamerával pásztázza a jármű az utat, és gyalogos észlelésekor a belső figyelmeztetés mellett fénykürttel jelez a gyalogos felé.

 


➎ A nagyfokú szenzorozottság képessé teszi a járművet olyan funkciók elvégzésére, melyhez eddig pótolhatatlan volt a járművezető
 


➏ A gyalogosvédelem kiemelkedően fontos, az új S-osztályos Mercedes automatikusan fékez, ha veszélyesen közel érzékel gyalogost az autó előtt

 

Ha a rendszer állatot érzékel, akkor nem használja a fénykürtöt, mert az állatokra gyakorolt hatása kiszámíthatatlan. A kifinomult radarrendszer pedig érzékeli a lehetséges utoléréses baleseteket. Ilyenkor a jármű önmagától fékez és megfeszíti a biztonsági öveket, hogy egy ütközés során minimalizálja a nyaki sérülések esélyét. Az araszoló forgalomban felkínálja a lehetőséget, hogy átveszi a volánt és akár arra is képes, hogy az előtte közlekedő jármű mozgását lekövesse. Nagy sebességek esetén, például autópályákon vezetői beavatkozás nélkül képes a sávjában maradni, és 10 másodpercig a kanyaríveket is leköveti. A 10 másodperc elteltével az autó figyelmezteti a sofőrt, és megkéri, hogy tegye a kezét a kormánykerékre. Ha ez megtörtént, akkor ismét el lehet engedni.

 


➐ Sötétben is lát, sőt képes megkülönböztetni az embereket és az állatokat, hogy mindig megfelelően reagáljon

 

Az újdonságok és a látens igényeket kielégítő rendszerek leírásának olvasása közben biztos sokan letették az újságot egy pár percre és elgondolkodnak, hova is jutott a világ, az autó önmagát vezeti, a 30 000 km-es szerviz során parfümmel kell majd feltölteni a klímarendszert. Természetesen nem kell félni, hogy a jövő évi megjelenés után elárasztják az S-osztályos Mercedesek hazánkat, de ahogy eddig is tapasztalhattuk, a felsőbb kategóriák innovációi fokozatosan szivárognak át az alsóbb osztályokba, így jó tisztában lenni azzal, hogy milyen jövőképet vetítenek elénk az autógyártók.