A FORTUNA Bt.

Mi visz előre egy céget, mitől tud időről időre megújulni, mitől lesz sikeres? Amióta létezik az üzleti világ, ezek azóta kérdések, és van is rá, szinte már közhelyszerű, válasz! Jó helyen, jókor, jó termékkel – ez az általános recept. Azt, hogy ki találta meg a jó helyet, a jó időpontot és a jó terméket, és mi a tartós siker titka, miként tud az igényekhez alkalmazkodni, akár előtte is járni, az emberfüggő. A szakember és üzletember keveréke szükséges ehhez, aki ebben a világban benne él, munkaideje nincs, mert minden perce az. Ilyen ember Kajári Zoltán, a Fortuna cég ügyvezetője.

 

– Kedves Zoltán, vágjunk a dolgok közepébe, hogy felkeltsük a kedves olvasó figyelmét! A FORTUNA kínálatában mi az ma, ami az autószerelőknek nagyon vonzó lehet?
– Szerintem nagyon sok mindenben a legjobb ajánlatot tudjuk adni, de ha ki akarok emelni néhány tételt, akkor a motorolajjal kezdem. A MANNOL Classic 10W40 4 lite- res bruttó 4344 Ft, Diesel 10W40 5 literes bruttó 5118 Ft, TDI 5W30 Volkswagen 5 literes bruttó 7371 Ft. A MANNOL német gyártású motorolaj minden gyártói jóváhagyással rendelkezik.

Úgy gondolom, szintén nem rossz a Suzuki G13B motorhoz kínált kiváló minőségű NPR dugattyúgyűrű, ára bruttó 1736 Ft/henger. A Motoparts slágertermékeink sorából pedig:

  • –  Ford 2,2 tdci dugattyú+csapszeg, bruttó 15 641 Ft/db

  • –  Renault 1,5 dci dugattyú+csapszeg, bruttó 6878 Ft/db

 

- Miért FORTUNA?
– A FORTUNA a piacvezető cégek egyike akar lenni, ezért nincs más utunk, mint a szakmai hozzáértés, a kereskedelmi tisztesség. Kérdésére válaszolva, hogy miért válasszák a FORTUNA-t, általánosságban mondhatom:

  • –  mert értjük a szakmát,

  • –  mert azt, amit csinálunk és amit kínálunk, abban professzionálisak vagyunk,

  • –  mert alapelvünk a tisztességes üzlet,

  • –  mert ügyfeleinkkel a szakmai partnerség számunkra kiemelten fontos.

Azt gondolom, sikeresek csak akkor lehetünk, ha ezek vezérelnek mind a motorfelújításban, mind az alkatrészkereskedelemben.

 

– Mire büszkék igazán?
– A sok év alatt megszerzett és megtartott jó hírnevünkre!

 

– Kérem, mondjon néhány szót a FORTUNA cégről!
– Cégünk – családi vállalkozás – 37 éves múltra tekint vissza. A mezőszilasi központunkban motorfelújítással indult a cég – kerti gépek, segéd-motorkerékpárok motorjainak javításával foglalkoztunk. 1980-ban tevékenységi körünket kiszélesítettük a személygépkocsik teljes körű motorjavítására. Ekkor indítottuk az autóalkatrész-kereskedelmi üzletágunkat budapesti központtal. 1990- től teherautók, kamionok, mezőgazdasági gépek és haszongépjárművek motorjainak felújításával és félmotorig történő összeszerelésével is foglalkozunk.

2000-ben jelentősen bővültünk, az üzem részére épülő készanyagraktárban tároljuk az üzem által elkészített csere mezőgazdasági gép, teherautó fűzött félmotorokat. 2005-ben újabb gépparkbővítés alkalmával szolgáltatásainkat is bővítettük egy új vizes próbapad beszerzésével, amellyel a teljes motorok elkészítése és próbája is lehetővé vált. 2010-ben az új 400 m2-es szervizcsarnok építése is megkezdődött. 2011-benbeköltözhettünkújabb,400m2-es szervizcsarnokunkba, melyben a beérkező motorok szétszedése és mosása, illetve a próbapadi járatása történik. 2012-ben új hengerfej-megmunkáló központot vásároltunk és tovább fejlesztettük a nagymotoros üzletágat.

 

– A szakmán belül kinek és mit tud szolgáltatni a FORTUNA?
– Mivel motorfelújító és motorikus alkatrész kereskedők vagyunk, így ebben teljes kínálati palettára törekszünk. A termékeken túl az autószerelőknek és a motorfelújítóknak kedvezményt és szakmai se- gítséget adunk, rugalmasan szállítunk. Viszonteladóknak kedvezményeket és rugalmas szállítást nyújtunk. Az utca emberének kiszolgálása nem jellemző. A szakma védelmét komolyan gondoljuk azzal is, hogy szakműhelyeket szolgálunk ki. Kedvezményt csak szakműhelyi ügyfeleink, illetve viszonteladóink kapnak.

 

– Az Autótechnika a gépjárműtechnika szaklapja, igaz elsősorban a személygépjármű– és kishaszongépjármű-javítók számára készült szakcikkek vannak többségben. Szerkesztőségünk azonban mindig arra törekedett, hogy a nagyvasakkal is foglalkozzon, számtalan ilyen témájú írásunk jelent meg a több mint 20 évben. A FORTUNA is „kétkategóriás”?
– Örömmel figyelem én is a haszongépjárműre vonatkozó cikkeket! A FORTUNA motorfelújítása, alkatrész termék kínálata mindkét kategóriára kiterjed, napjainkban a hangsúly a haszongépjárművek, mezőgazdasági erőgépek, építőipari gépek motorjaira helyeződik át. Javaslom az autószerelőknek, hogy nézzék meg, tudnak-e errefelé nyitni! A FORTUNA alkatrésszel, szaktanácsadással tudja az átállást, az új terület megnyitását segíteni.

 

– Most éppen mi foglalkoztatja a cégvezetést?
– A siker titka a megfontolt, nem elkapkodott, mégis dinamikus kínálati bővülés és a gyors kiszolgálás. Állandóan szem előtt van a motorfelújításban a minél komplexebb szolgáltatás kialakítása és a kereskedelmi üzletágban a motorikus alkatrész árak versenyképességének a javítása és a minőségi termékek megtartása, bővítése. A bővítés célja, hogy teljes körű legyen a motorikus alkatrészekből a kínálati paletta. Most a tömítésekben erősítünk azzal, hogy az AJUSA tömítésspecialista-gyártó (van, ki e nevet nem ismeri?) 11 ezer cikkszámát tartjuk raktáron. Idén ősszel szakmai rendezvénysorozatot és ennek keretében oktatást tartunk, hogy partnereink megismerjék a kínálatot.

 

– Miben kell a jövőben a cégnek előbbre lépni?
– Úgy gondolom, jelentős előrelépés lenne az országos ki– és beszállítás saját gépjárműparkkal. Jelenleg egy alvállalkozó futárcéggel dolgozunk. Három saját teherautónk jár bizonyos területeken az országban, főként Budapesten és Pest megyében, illetve a cég központjában, Fejér megyében és annak vonzáskörzetében.

 

– Szakmai körökben mennyire ismert a FORTUNA?
– Az ismertség nagyon fontos! Azt szeretnénk, hogy a szakembereknek, szervizeknek, ha a mi profilunkba vágó alkatrészigényük van, elsősorban mi jutnánk az eszükbe, minket hívnának. Akkor lesznek partnereink, ha elégedettek velünk: jó a termék, jó az ár, jó a kiszolgálás. Ha már egyszer jártak nálunk, akkor a mi dol- gunk, hogy megtartsuk ezt a kapcsolatot. A kapcsolatápolásra nagy hangsúlyt fektetek. Érdemi hírleveles információkkal látjuk el őket, tanácsot adunk, rendezvényekre hívjuk őket. A vevőkör szélesítése is alapvetően fontos. A szakmának tudnia kell rólunk, ezért igyek- szünk mindenütt felhívni magunkra a figyelmet. Elsősorban az elektronikus csatornákat választjuk: a neten, ahol csak lehet, bejelentkezünk: saját oldalakon, a facebookon, látogatott szakmai honlapokon stb. Most arra törekszem, hogy a csapból is a FORTUNA folyjék.

 

Hol éri el a vevő a FORTUNA-t?
– Természetesen telefonon, mely napjainkban is vevőszolgálatunkhoz a legközvetlenebb kapcsolat. Budapesten, alkatrészügyben 1/246-22-42 a vevő- szolgálatunk száma, Mezőszilason, motorfelújítás ügyben 06-25/247-401. Ma már sokan használják az informálódáshoz az internetet, nézik honlapjainkat (www. fortunabt.hu), a Facebookot (Fortuna-Bt.). Várjuk az e-maileket is (Budapesten erte- kesites@fortunabt.hu, Mezőszilason kiss. miklos@fortunabt.hu). Budapesti boltunk címe: 1118 Budapest, Rétköz u 51/e. A motorfelújító címe: 7017 Mezőszilas, Schönherz Zoltán u. 9.

 

– Hogy tudnak a vevők a kereskedelmi kínálatból választani?
– Örülök a kérdésnek, mert a szakmai háttéradatbázisunkra nagyon büszke vagyok. Mindkét félnek nagyon fontos, hogy az alkatrészrendelés pontos legyen. Ez néha automatikusan teljesül, ha a gyári alkatrészszám valóban pontosan ismert. Számtalan esetben motorkód, méretek, gyártói jelölések alapján keresünk. Ilyenkor nagy segítség az alkatrész pontos műszaki leírása, az ábra vagy fénykép, a gyári kódok értelmezése. Ehhez a háttéradatbázishoz partnereink hozzáférést kapnak.

 

– Mi volt eddig a leglehetetlenebb ügyfélkapcsolati eset?
– A kollégám vette a telefont, majd megkérdezte az ügyfelet, hogy mi a motorkódja az autónak, és azt a választ kapta, hogy nem tudja, az autó az emelőn áll és zöld színű.

 

– Van-e kedvezményrendszer?
– Igen van, de mi tartjuk a motorikus alkatrész kereskedelemben a tisztességes rendszert, mivel a motorfelújítóknak, autószervizeknek és autóalkatrész-kereskedőknek kialakítottunk egy kedvezményrendszert, és még egyszer hadd hangsúlyozzam, az „utca” emberének ezt a lehetőséget nem biztosítjuk. Nekünk az a fontos, ha segítjük a partnereinket, és nem sodorjuk lehetetlen helyzetbe azzal, hogy mindenkinek szórjuk a maximális kedvezményeket csak azért, hogy vásároljon.

– Akcióznak?
– Igen, de ez teljesen termékspecifikus. Általában havonta vannak valamilyen akcióink. Ennek ellenére az áraink versenyképesek, és jó ár-érték arányban van a minőséggel szemben.

 

– A motorfelújítás mi mindent tud?
– Ez egy érdekes kérdés, mert műszakilag nagyon összetett. Mégis a válaszom az, hogy mindent! A motorfelújítás után a személygépkocsi-motorokat összefűzzük és félmotorig szereljük, de a mezőgazdasági gépek és haszonjárművek motorjait teljesen üzemkészre szereljük és próbapadon járatjuk.

Mi az, hogy „üzemkész”? Amikor egy mo- tornak minden egyes tartozékát javítjuk, pl. adagoló, turbó stb. és kompletten összeszereljük, majd a próbapadi járatással ellenőrizzük, hogy a gyári értékeknek megfelel-e a teljesítménye és a nyomatéka.

 

– Melyek a garanciális feltételek?
– Garanciát akkor vállalunk az általunk felújított motorra, ha szakszerűen építették be a gépjárműbe, az első beindítás a szakma szabályai szerint történt, az üzemeltetés szakszerű volt. Az előírt motorolajat és szűrőket használták. Ha ezek ellenére motorhiba lép fel, mely érinti a motorfelújítást, természetesen kivizsgáljuk az esetet. Hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy itt egy „vesszőparipámról” szóljak. A hosszú olajcsere-periódusnak nagyon ellene vagyok. Látjuk a motorfelújításnál, hogy a végletekig kihasznált olaj már milyen, és milyen kárt okoz. A motorolaj a motor alkatrésze, amely igen kemény üzemi feltételek között dolgozik. Nem lehet túldolgoztatni, mert kifárad. Az ügyfeleket rá kell beszélni a gyakoribb olaj- és olajszűrő- cserére.

 

– Melyek a kereskedelemben az alkatrészekre vonatkozó garanciális feltételek? Ha bebizonyosodik, hogy az alkatrész volt gyári hibás, állják-e a szerelés és egyéb járulékos tételek költségeit?
– A törvény által előírt feltételekhez tartjuk magunkat. A garanciális probléma felmerülésekor a motorfelújító üzemünk egyik mérnök szakembere megvizsgálja, hogy valóban a termék gyári hibás, vagy esetleg más egyéb külső okra vezethető vissza a termék meghibásodása. Ha gyári hibáról van szó, akkor természetesen cseréljük és a járulékos költségeket térítjük.