Renaul Alpine A 110

 

Az Alpine A 110 a francia rali sportlegendája, melynek nem csak belföldi, azon messze túlnyúló nemzetközi sikerei is kiemelkedők, első helyen említsük az 1973. évi rali-világbajnoki címet és 1971-ben megnyerte a Monte Carlo ralit is.

Renault Alpine A110

– 1796 cm3, OHV, 4 hengerű, 8 szelepes, soros, szívó OTTO-motor
– 2 db dupla torkú WEBER karburátor, DCOE 40-45
– Teljesítmény: 175 LE – (Gordini )
– Nyomaték: 195 Nm
– 5 sebességes manuális váltó, hátsókerékhajtás
– Fékrendszer: elöl hűtött, hátul tömör tárcsafékek, hidraulikus kézifék
– Gyári bukóketrec GR4
– Tömeg 730 kg
– Homologizálva: 1968. 01. 01. GR4

Az A 110 Berlinette sportkocsit 1962 októberében, a párizsi autószalonon mutatták be. Gyártásának befejeztéig, 1977-ig 7500 példány készült belőle. Az 1,13 m magas, 3,85 m hosszú autó „bevetési” tömege 575 kg.

A konstruktőr Jean Rédélé (1922–2007), Renault-kereskedő és raliversenyző, Renaultalapokra építve, már 1955-től készített autókat. Cége neve az 1954-es Coupe des Alpes versenyen elért győzelme emlékét idézi. Koncepciója szerint olyan sportkocsit kell építenie, mely nem csak a dúsgazdag különcöknek, hanem mindenkinek elérhető, minden Renault-kereskedésben megvásárolható legyen.

A Renult cég – az „Alpine A 110” 50. születésnapjára – „Renault Alpine A110-50” néven, koncepcióautót mutatott be a 2012. évi F1 monacói futamán. A sportkocsi, a Renault Sport Technologies munkája, a Mégane Trophy alapjaira épült. Az új Alpine talán még nem több, mint koncepció, tisztelgés az A 110 legenda előtt. A motor a Mégane Trophyban is látott V6-os, 3,5 literes, mely 400 lóerőre, valamint 422 Nm-re képes, váltója dupla kuplungos, hatfokozatú.

A legfrissebb hír szerint a Renault a legendás Alpine céget újra életre kívánja kelteni. A Renault leányvállalatának, az Alpine cégnek a központja a La Manche csatorna partján, a normandiai Dieppe városában van. Ide „házasodott” be 50%-os részesedéssel az angol sportkocsigyártó, a Caterham Group. Az új cég 2013. január elsején kezdi működését Société des Automobiles Alpine Caterham néven – jelentették be Párizsban. A Caterham a könnyű, nyitott, csővázas sportkocsik specialistája és együtt dolgozik a Renault-val a Formula 1-ben. Az új sportkocsit – melyhez Carlos Ghosn, a Renault elnöke is nagy reményeket fűz – 2014 előtt kívánják bemutatni.

A ralifényképeket köszönjük 
a www.ferjancz.hu-nak