Új Continental kijelző- és vezérlő-koncepció a középkonzolra
Az új középkonzol által a Continental egy új módot fejlesztett ki arra, hogy teljesen beépítsenek egy 8 colos színes kijelzőt és az összes vezérlőfunkciót a középső konzolba. A tervezés és az ergonómia ezáltal könnyen összeegyeztethető prioritásokká válnak. Az új modul úgynevezett „black panel” technológiát használ, hogy kiegyenlítse az átmenetet a kijelzőfelület és a kezelőszervek, mint a virtuális kapcsolók és tolószabályzók között. A kijelző- és kezelőelemeket csak akkor lehet látni, ha a világítás be van kapcsolva (black panel).
A középső konzol felülete egy színezett és háromdimenziós burkolatból áll meghatározható színfokozattal. Ez alatt a burkolat alatt helyezkedik el a 8 colos színes kijelző, a világítás és a kapacitív fóliák, amelyek érzékelik a vezető és az elől ülő utas utasításait. A kijelző egy érintőképernyő. A középső konzol és a kijelző háttérvilágítását energiatakarékos világítással oldották meg. Az RGB LED-ek és a fehér LED-ek kombinációjának köszönhetően bármilyen szín előállítható.
A vezető az ujjhegy hozzáérintésével bármit betáplálhat. A jelenlegi koncepció szerint a belépési menüt a kijelző bal oldalán elhelyezkedő 5 menügombbal lehet elérni. A tartalom tiszta rendezésének köszönhetően, csak két almenü szint van, hogy elérjük a legfontosabb funkciókat. Az önálló kezelőszervek közvetlen hozzáférést nyújtanak a klímavezérlőhöz. Számos működési lehetőség biztosítja azt, hogy a látható információ ergonomikusan optimalizálva legyen. Például az inaktív funkciók eltűnnek, hogy irányítsák a sofőr figyelmét. Lehetőség van megegyező és harmonizáló szín kiválasztására a kijelző és a kezelőszervek esetében, illetve különböző formák kiválasztására, hogy ezzel is optimalizálják a középső konzol ergonómiáját. Ha a vezető például aktiválja a hőmérséklet-vezérlőt a hűtő/fűtőrendszer részeként, az érzékelős tolószabályzók elkezdenek világítani oldalt a kijelző mellett. Mivel a vezérlőszín kéktől pirosig változik, a sofőr láthatja az aktuális hőmérséklet szintjét.
Ennek a típusnak a színkódolásával könnyebbé teszik a vezérlést és nagyobbnak tűnik tőle a konzol. Az érzékelős részek vezérlése változik: a hőmérséklet-szabályozót apróbb mozdulatokkal kell irányítani, így több csúsztató mozdulattal tudunk elérni nagyobb hőmérséklet-változtatást. A ventilátor másképp működik: ennél a funkciónál a vezérlő csúsztató területén az érintés fizikai hosszúsága számít. Hogy segítsék a működés ergonómiáját és hogy a bevitelt kevés szemkontrollal vagy akár anélkül is megvalósíthassuk, a billentyűzetet és a tolószabályzót felszerelték „ujjérzékelővel”, amely szintén beleillik a középső konzol kivitelezésébe. (Olyan rendszer, mely az érintőképernyőknél valamilyen fizikai visszajelzéssel szolgál, hogy valóban megérintettük az adott gombot. Erre a célra általában egyszerű rezgőmotorokat használnak.)
Az új középső konzol koncepció az összes elektronikus alkatrészt az újra tervezett modulba integrálja. Idetartozik funkcionálisan a NYÁK lap és a mikrovezérlők, amelyek interpretálják az érzékelőfelületeket, a kijelzővezérlőt, a LED-megvilágítású szabályzólapot, az érzékelőfóliákat és a burkolatot. A járműben a középső konzol csatlakoztatva van egy központi egységhez is, amely egy felsőbb szintű adatforrásként szolgál, vagy egy HMI (Human Machine Interface) vezérlőhöz – minkét opció általános gyakorlat manapság. Az olyan műszerfalformáknál, amelyek megnehezítik a síkkijelző beszerelését, az új koncepció szintén egy alternatívát jelenthet. A felhasználói elektronikus interfészeket is bele lehet építeni a középső konzolba. Mindig ugyanazon eszköz használatával, a funkciótartalmat könnyen lehet nagyítani és kisebbíteni széles határok között, mivel a Continental egy bizonyos szintű gazdaságot vár a különböző felszereltségi szintek ellenére.