Cseréljük le az R-134a hűtőközeget Solstice 1234yf-re!
A Honeywell programot indít a régebbi autók klímagáz okozta környezeti hatásának csökkentésére. Az ötlépéses retrofit program gyors és egyszerű folyamatot ad a nagy globális felmelegedési potenciállal rendelkező hűtőközegek új, alacsony globális felmelegedési potenciállal rendelkező hűtőközeggel való helyettesítésére. Az autóiparban az Európai Unió 2006-os rendelete (MAC Directive – Mobile Air Conditioning Directive) jelentős szerepet játszott a HFO-1234yf elterjedésében, mivel előírta, hogy 2017-től az új autók légkondicionáló rendszereiben csak alacsony GWP-jű hűtőközegek használhatók.
Európában jelenleg több mint 140 millió autó rendelkezik R-134a hűtőközeget használó légkondicionáló rendszerrel, amely hűtőközeget az F-gázokról szóló európai rendelet értelmében fokozatosan megszüntetik. Az elmúlt kilenc évben az ilyen típusú F-gázok rendelkezésre állása az európai piacon kétharmaddal csökkent, és az EU azt a célt tűzte ki, hogy 2050-re teljesen megszünteti a forgalmazását. Mivel az R-134a egyre drágább és nehezebb megtalálni, a Honeywell Solstice® yf gazdaságos és kibocsátáscsökkentő lehetőséget kínál az autóipari alkatrészipar számára a régebbi járművek szervizeléséhez.
Amióta a Honeywell több mint egy évtizeddel ezelőtt kifejlesztette a Solstice yf-et, a hűtőközeg iránti kereslet és gyártási kapacitás világszerte nőtt. Ma már több mint 200 millió autó van az utakon, mely a Solstice yf klímagázzal működik. Az átállással több mint 106 millió tonna szén-dioxid-kibocsátással egyenértékű károkozást akadályoztak meg, ami összehasonlítható azzal a szén-dioxid-mennyiséggel, amelyet egy év alatt 123 millió hektárnyi erdő köt meg – állapítja meg a Honeywell közleménye.
Az R-134a hűtőközeggel működő klímák R-1234yf-re történő átalakítása nem ajánlott bizonyos műszaki és biztonsági okok miatt. Bár elméletileg az R-1234yf az R-134a helyettesítője, a két hűtőközeg között jelentős különbségek vannak, amelyek problémákat okozhatnak az átalakított rendszerekben.