Klímacsőkötés szerelése

Szerelési munkánál a biztonságos csőcsatlakozás azt jelenti, hogy tömített, és szétcsúszás ellen biztosított. A csővezetékben lévő, általában nyomás alatt lévő folyadék vagy gáz-halmazállapotú közeg csatlakozási tömítettsége természetesen a legfontosabb, de nem másodlagos, hogy a csatlakozás üzem közben például rázkódás, rezgés hatására ne lazuljon le, ne csússzon szét.

Az autóiparban például a benzincső-csatlakozások és a légkondicionáló-csövek összekötésénél speciális biztosítást találunk. Különösen a Ford, de a VW és számos más járműgyártó klímarendszerében is egyre gyakoribbak a rugózárral ellátott csatlakozók. A problémát, aki még ilyennel nem találkozott vagy nem szakszerű példát látott a gyakorlatban, az jelenti, miként kell egy ilyen csatlakozást megbontani. A sérülések és a későbbi költségek elkerülése érdekében néhány dolgot figyelembe kell venni a rugózáras csatlakozókkal rendelkező vezetékek szerelésekor.

Amikor ezeket a vezetékeket szét kell választani, az emberek gyakran két csavarhúzóval vagy vésővel próbálják kinyitni a csatlakozót. Ez elkerülhetetlenül szivárgást és egyéb sérüléseket okoz a vezetékekben, vagy azt eredményezheti, hogy a csatlakozó nem csatlakozik megfelelően az összeszerelés után, ami például 17 bar üzemi nyomáson hirtelen leszakadhat. A rugózáras csatlakozás megfelelő kinyitásához rendkívül egyszerű kioldó célszerszámra van szükség. A zárómechanizmus megértéséhez gépész embernek nem kell több, mint egy jó műszaki rajz, fénykép, amelyik a kapcsolódási zárást mutatja.

Fogjunk is bele!

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.