Még biztonságosabb motorozás jöhet

Személyautókban már megszokott és jól bevált vezetőtámogató rendszereket optimalizált motorkerékpárokra a Bosch. Ilyen például az araszolást segítő rendszer vagy a vészfékasszisztens. Emellett több más, radaralapú biztonsági megoldást is piacra dobunk idén a motorosok védelme érdekében.

Egy motorkerékpár nem csupán közlekedési eszköz, a legtöbb tulajdonos számára egy életforma megtestesítője is. A Bosch ebből kiindulva olyan biztonsági megoldásokat fejlesztett ki, amelyek nem csökkentik a vezetési élményt, ugyanakkor segítenek megelőzni a baleseteket. Vállalatunk a fenti cél érdekében hat új, radaralapú asszisztensrendszert mutatott be, ezek közül négy a KTM új, 2025-ös modelljeiben mutatkozik be. A Bosch és a KTM közötti együttműködés nem újdonság, 2013-ban a két cég közösen vezette be az MSC motorkerékpárokhoz fejlesztett menetstabilizáló rendszert.


A menetstabilizáló rendszer több mint 10 éve védi a motorosokat

Adaptív sebességszabályzó araszolást segítő funkcióval

A forgalmi dugók nemcsak fárasztóak, hanem veszélyesek is lehetnek a motorosok számára. A Bosch araszolást segítő funkcióval is ellátott adaptív sebességtartó automatikája (ACC S&G) a személyautókból lehet ismerős. Különösen sűrű forgalomban, vagy amikor egy-egy piros lámpánál hosszabban kell várakozni, az eszköz megkönnyíti a városi közlekedést. Azt talán mondanunk sem kell, hogy automatizált sebességváltóval működik a legkényelmesebben. Ezért nem meglepő, hogy egy ilyen KTM modellen mutatkozik be a rendszer. Az ismételt elinduláshoz ezeken a gépeken elég megnyomni egy gombot vagy megmozdítani a gázkart.

Csoportos menetsegéd (GRA)

A csoportos motorozás sokak kedvence, ugyanakkor az ilyen közös túrázások veszélyesek is lehetnek, ha valaki figyelmetlen és nem tartja be a megfelelő követési távolságot. A GRA algoritmusa azonban képes az ilyen helyzetekben segíteni, ugyanis érzékeli a csoportos haladást, és úgy szabályozza a sebességet, hogy járművünk kellő távolságot tartson az előttünk haladóktól. Ez a funkció lehetővé teszi a természetesebb csoportos formációt, miközben az adaptív sebességszabályozótól (ACC) megszokott biztonságos távolságot is fenntartja. Ha nem csoportban motorozunk, a GRA rendszer ugyanúgy működik, mint az ACC.

Követési távolság asszisztens (RDA)

Az RDA funkció segít fenntartani a megfelelő távolságot az előttünk haladó járműtől, ugyanis automatikusan lassít vagy fékez, ha szükséges. A funkció egyszerűen ki- és bekapcsolható, így a motorozás természetes ritmusához igazodik. AZ RDA és az ACC közötti lényeges különbség, hogy az RDA nem szabályozza a sebességet, tehát csak fékezni segít, sebességszabályozóként nem működik. Ez gyakorlatilag egy biztonsági funkció.

Vészfékasszisztens (EBA)

Vészhelyzetben az elektronikus fékasszisztens (EBA) funkció automatikusan növeli a fékerőt, ha a motoros nem reagál elég gyorsan vagy erőteljesen. Ez a technológia segít csökkenteni az ütközés kockázatát, minimalizálva a baleset súlyosságát.

Hátsó távolságfigyelő (RDW) és hátsó ütközésre figyelmeztető jelzés (RCW)

Az RDW figyeli a motoros mögötti forgalmat, és figyelmeztetést küld, ha egy másik jármű túl közel kerül. Az RCW vészvillogóval jelzi a veszélyt a mögöttünk haladó járművezetők számára, megelőzve az esetleges ütközéseket.

Egy új korszak kezdete

Ezek az új funkciók tovább bővítik a Bosch radaralapú asszisztensrendszereinek kínálatát. Az alapvető biztonsági funkciók mellett a kényelmi és az élményfunkciók is kiemelt szerepet kapnak, amelyek még élvezetesebbé és biztonságosabbá teszik a motorozást. A Bosch és a KTM együttműködése egy újabb korszakot nyit a motorosok számára.

Forrás: https://boschblog.hu/meg-biztonsagosabb-motorozas-johet/?utm_source=mailpoet&utm_medium=email&utm_source_platform=mailpoet