Égetően forró kérdés
Kanadában élő barátom, mondhatjuk lapunk kanadai tudósítója, hiszen az elmúlt években sok mindent írt az ottani autós világról, most egy tragikus autós balesetről adott hírt. Amiről írt, az egyáltalán nem helyi tanulságokkal járó eset, akár ránk is vonatkozhat. Mert a villanyautótűz mindenütt a figyelem középpontjába kerül, még ha a villanyautóknál a tűz statisztikai arányaiban töredéke a belső égésű motoros járművek tűzeseteinek.
Nem műfajunk sem a krimi, sem a horror, de autós életünknek sajnos része. Ha a technikát és a közlekedésbiztonságot érinti, foglalkozni is kell vele. A történet az előbbieket mind kimeríti. Nézzük a levelét!
Átlapozva az Autótechnika legutóbbi számát, az októberit, megakadt a szemem az „Amikor a kis akku…” cikk címén. Hát ez meg mi? Kis akku is van az elektromos kocsikban? Nekiálltam olvasni, és amit olvastam, azért hálás vagyok. Nem is sejtettem akkor, hogy pár napon belül az elektromos autók több áramkörű elektromos rendszeréről megemésztett információ milyen jelentőséggel bír az alábbi eset könnyebb megértéséhez.
Mert az történt, hogy a cikk olvasása után pár nappal hazafelé a vonaton ülve, egy hölgy nem messze tőlem meglehetősen hangosan telefonált. Ha akartam, ha nem, hallottam, amit mond. Keresett egy pszichológust, mert a lánya, aki kórházi nővér, előző este munkába menet tanúja volt egy kocsi leégésének. Kimentettek egy nőt az égő kocsiból, akit a lánya próbált életben tartani, amíg a mentők megérkeznek. A kocsiban sajnos többen bennégtek. A lánya lelkileg olyan állapotba került, hogy nem tudott munkába menni, ezért keresett a mama pszichológust. Egy ilyen beszélgetés megragadja az ember figyelmét.
Másnap már olvastam az újságban a torontói balesetről. Öt fiatal ült a kocsiban. A rendőrség szerint az autó nagy sebességgel karambolozott, miután nekiütközött egy védőkorlátnak és kigyulladt. A bennülők egy kivételével mind bennégtek. A kigyulladt kocsi egy Tesla Y volt. A tragikus baleset 2024. október 24-én történt.