Amikor a segítőrendszerek meghibásodnak
2024. július 7-e óta még több kötelezőn alkalmazandó vezető- és vezetéstámogató rendszernek kell segítenie a biztonságos közúti közlekedést mind a személy-, mind a haszongépjármű-szegmensben. Eredményességét a gyakorlat nap mint nap igazolja, csakúgy, mint a rendszerhibákból eredő kockázatot. A biztonságos mobilitáshoz akkor tudnak a vezetőtámogató rendszerek jelentősen hozzájárulni, amíg kifogástalanul működnek.
A közlekedési balesetek 91 százaléka továbbra is emberi mulasztásra vezethető vissza, ez derül ki a Destatis 2024 júliusi adatbázisából. A számok elemzése azt mutatja, hogy a követési távolság, a biztonságos távolságtartás figyelmen kívül hagyása a személyi sérüléssel járó balesetek fő oka. 2023-ban csaknem 38 377 balesetet regisztráltak. Ugyanebben az időszakban 37 105 baleset történt gyorshajtás miatt. A harmadik leggyakoribb emberi hiba sajnálatosan az alkoholfogyasztás.