A Petronas belépett az EV Fluid versenybe

Az utakon jelenleg futó elektromos járművek legnagyobb részét olyan hajtóműolajjal kenik, amelyet úgy módosítottak a hagyományos járművek olajaihoz képest, hogy fokozott oxidációs stabilitást, korrózióvédelmet, rézzel való kompatibilitást és jó tömítéskompatibilitást biztosítsanak. Az elektromos járművek hajtásláncainak kenésére vonatkozó jelenlegi szabvány az automata sebességváltó-folyadékok, amelyek nincsenek BEV (Battery Electric Vehicle) és HEV (Hybrid Electric Vehicle) teljesítményre tökéletesen optimalizálva.
A hagyományos kenőanyaghoz hasonlóan, itt is az újfajta adalékanyagok bevezetése és a hajtóműolaj viszkozitásának csökkentése szükséges az üzem közbeni súrlódás nagyobb mértékű csökkentéséhez.
Az elektromos modulokkal, érzékelőkkel és áramkörökkel való új érintkezés miatt új, ún. dielektromos követelményeket támasztanak a hajtóműolajokkal, hűtőfolyadékokkal és zsírokkal szemben, mivel érintkezhetnek az elektromos motor különböző részeivel. A dielektromos tulajdonságok azt jelentik, hogy mivel a folyadék közvetlenül érintkezik az elektromos motorral, a folyadéknak kellően szigetelőnek kell lennie, hogy elkerülje a rövidzárlatot.
A teljes cikk az előfizetőinknek érhető el.
Ha Ön már rendelkezik előfizetéssel a megtekintéshez kérjük, jelentkezzen be.
Szeretne előfizetni? Itt megteheti.
Cikkajánló
Kerékagymotoros sportkocsi boncasztalon
Nem napjaink újdonsága, de még nem beszéltünk róla, hogy Anglia az innováció őshazája nem csak a múltban, hanem a jelenben is folytonosan tartogat a szakmát lázba hozó újdonságo...
A JCB bemutatja szériagyártású hidrogén motorját
A belső égésű motor jövője
MS005 Gépjárműgenerátor és - indítómotor diagnosztikai próbapad
A címben szereplő feladatokat ellátó próbapad az autóvillamossági szakma régi szereplője.