A motorolaj-fejlesztések felgyorsulnak

A motorgyártói változások követése gyorsabb kenőanyag-fejlesztéseket és az ahhoz szükséges iparági szabványosítást tesznek szükségessé. A jelenlegi európai (ACEA 2016 Rev.2 kiadva 2018. 12. 01.) már bizony frissítésre szorul, éppen úgy, mint az API- vagy a JASO szabványok, ahol el is fogadtak több új előírást.

A KÖVETKEZŐ ACEA SEQUENCE FELÜLVIZSGÁLATOK INFORMÁCIÓI

Az ACEA Sequence-ek rendszeresen felülvizsgálásra kerülnek, hogy a legújabb motorok igényeinek megfeleljenek, és a vizsgálatokat újakkal helyettesítsék. Eredetileg az ACEA 2018 Európai Olaj Sequence-nek 2018 végéig kellett volna megjelenni, azonban az új kiadás iránti igény és az új, helyettesítő tesztek fejlesztése közötti egyensúlyozás miatt az ACEA 2018-ban úgy döntött, egy új céldátumot határoz meg, amely sokkal jobban igazodik a tesztmódszerek fejlesztéseihez. Pontos időpont még nem tiszta, a tervezett tesztfejlesztések azt sugallják, hogy legkorábban ez 2019 végére 2020 elejére várható.

AZ ACEA SZEMÉLY- ÉS KISTEHERGÉPJÁRMŰ MOTOROLAJ ÚJDONSÁGOK

A felülvizsgálat az LSPI-re (Low Speed Pre-Ignition = kis fordulatszámon bekövetkező korai gyújtás) vonatkozik, valamint bevezeti a lánckopás és a turbófeltöltő-lerakódás elleni megnövelt védelem iránti igényt.

Ezek az új követelmények várhatóan két új könnyű dízelmotor olaj kategória bevezetését eredményezik, az ACEA C6 és az ACEA A7/B7, azonban a kategória elnevezése még nincs elfogadva.

A teljes cikk előfizetőknek érhető el.