Autorobot XLS++ új generációs húzópadok
Az autóipar rohamos fejlesztésekkel, újabb és újabb modellekkel kívánja visszacsalogatni a vevőket, hogy mielőbb kitörhessen a válságból.
Természetesen a háttéripar is igyekszik kiszolgálni a gyártókat és forgalmazókat, és természetesen a vevőket is, akik legnagyobb igyekezetük ellenére sem tudják megóvni kedvenceiket a balesetektől, sérülésektől. A drága, bonyolult, magas technikai színvonalat képviselő új konstrukciók hasonlóan fejlett háttéripari, javítási technológiát igényelnek, hogy sérülés esetén újjá tudják varázsolni az autókat.
Az Autorobot Finland Oy mint mindig, szorosan követi a fejlesztéseket.
Amint azt elmúlt őszi frankfurti kiállítás után beharangoztuk, az új generációs XLS++, B15+, és végül a B20 Super terméklánc egyes elemeit úgy tervezik, hogy az egyszerűbb, középkategóriás XLS++-tól a B15-ön át – ami emelő és húzópad egyben – a B20Superig folyamatos fejlesztéssel lehessen eljutni, anélkül, hogy alkatrészeket kellene cserélni, a konstrukciót meg kellene változtatni.
Most örömmel jelenthetjük, hogy az első két lépés megtörtént, és csak – talán a legnagyobb lépés – a B20 Super végső formába öntése van hátra.
Az XLS+ átalakítása XLS++ -ra
A gép fotóján a korábbi padokhoz képest alig lehet változást észlelni. Lényeges az emelési magasság 1500 mm-re való változása, enélkül nem lehetne továbblépni a B15 felé.
A vázszerkezetet megerősítették a nagyobb emelőképesség elérése érdekében, és a hidraulikát is továbbfejlesztették. Nagyobb gépkocsik javításához padhosszabbító pár áll rendelkezésre, a régről ismert, bevált szerszámok mellett a legújabb 714B húzó-egyengető szerszám a nagyszilárdságú karosszériák javítására is alkalmas erős szerszám.
Az XLS++/2011/5 Set B-hez tartozik egy második torony –B20-6 – a B20-6-1 adapterrel a pad több pontján csatlakoztatható ahhoz. A két hosszabbítóra a 676B-2A- kettős támasztó/egyengető szettet felszerelve a kritikus pontokra megelőzhetjük, hogy egyengetéskor nem kívánt elmozdulások történjenek.
Itt a 714B+1 teljes húzó-egyengető szett segíti a munkát, az alapműveleteken túl rejtett pontok is elérhetővé válnak, McPherson toronyhúzás is elvégezhető, a dupla csipesszel megoszlik a húzóerő, de használhatjuk ajtókitámasztó szett elemeként is.
Az XLS++/2011/7 Set C-be a hagyományos 501D teleszkópos torony helyett 514F típusú úgynevezett Power Packet építettek, amelynek két különleges tulajdonsága van, egyidejűleg húzásra és ellentámasztásra is képes és a gépkocsi bármely pontján 10 t húzóerőt képes kifejteni, hozzátehetjük, hogy a húzásirány könnyedén, másodpercek alatt megváltoztatható. Ezt a tornyot a B20 legnagyobb húzópadhoz fejlesztették ki, de már több Autorobot-tulajdonos megvásárolta és beépítette régebbi húzópadjába.
A második B20-6 második húzótornyot itt is megtaláljuk a szettben, és a B szettben levő többi tartozék is megtalálható.
A következő számban áttérünk a B15-ös pad ismertetésére.
Kérésre prospektusokat, szettábrákat és DVD-ket is készséggel küldünk kedves partnereinknek.