Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2019. szeptember | Olvasson bele!

Fényezés nélküli horpadásjavítás

Az utóbbi időben egyre több szó esik költségcsökkentésről, környezetvédelemről, ökobarát technológiákról. A karosszériajavítás terén is jócskán van mit pótolnunk, de nemcsak az előbbiek miatt, hanem válaszul a válság által generált, megváltozott megrendelői igényekre is.

Látni kell a nap mint nap tapasztalható változást, hogy nemcsak az autósok, hanem a biztosítók is egyre árérzékenyebbek lettek, s mindinkább előnyben részesítik az alacsonyabb költségszintű javítási, „ökobarát” technológiával is rendelkező javítókat.

Az elmúlt évben nem egy biztosító irányította műhelyünkbe az általa biztosított, jégvert, horpadt autót, s volt arra is példa, hogy nagy értékű jégvert autót az ország más szegletéből hoztak hozzánk javításra. Ez esetben nemcsak az alacsonyabb költség miatt (kevesebb önrész), hanem kifejezetten az újrafényezéssel együtt járó értékcsökkenés miatt. Megjegyzem, ez esetben a biztosító is boldog lehetett, mert például erre az autóra készült másfél milliós márkajavítói árajánlat helyett, egymillió forinttal kisebb összegű javítási számlát állítottunk ki, úgy, hogy az autó nem szenvedett értékcsökkenést! Ez bizony mind az ügyfélnek, mind a biztosítónak több millió forint veszteséget jelenthetett volna!

Az alábbiakban szeretnék egy egyszerű, naponta ezrével keletkező sérülésről példát mutatni, mely fényezés nélküli horpadásjavítással is javítható volt, összehasonlítva a hagyományos javítási módszerrel.

A képen látható autó tulajdonosa új ügyfél volt javítónkban, akit kollégája irányított hozzánk. Felhívta ránk a figyelmét, nem mi és nem is a mi reklámunk, hogy nálunk bizonyára fényezés nélkül is ki tudják javítani horpadását. Lévén, hogy az autó korábban sérülésmentes volt, kapva kapott az alkalmon, mivel tisztában volt vele, hogy javító fényezéssel autója értékcsökkenést szenved, mely a hazai gyakorlatot ismerve, több tízezer forint mínuszt is jelenthet. Kíváncsiságból azért mindkét javítási módra árajánlatot kért.

Javítónkban – ellentétben nagyon sok más javítóval – minden biztosító felé és nem biztosítós munkákra is egységes óradíjat alkalmazunk. Az így elkészített árajánlat AUDATEX kalkuláció alapján:

Fényezés nélküli horpadásjavítással: 
27 300 Ft+áfa.

Hagyományosan egyengetve, fényezve: 45 735 Ft+áfa.

Felhívnám a figyelmet a fényezés nélküli horpadásjavításnál alkalmazott 13 000 Ft+áfa óradíjra, melyet valamennyi gépjármű-kárrendezésben érdekelt, meghatározó magyarországi biztosító elfogad.

Ügyfelünk választott, és másnapra megbeszéltük a javítást, 2 óra javítási időtartamra. Végeztünk is ennyi idő alatt.

Tanulságok és következtetések

Az ügyfelet egy korábban nálunk járt munkatársa irányította javítónkba: tehát a hírünk szájhagyomány útján terjedt, ezzel reklámköltségeinket minimalizáltuk.

Tapasztalatunk, hogy megelégedett ügyfelünk újabb ügyfelet, ügyfeleket fog hozzánk irányítani!

Nem szennyeztük környezetünket, sem oldószerrel, sem veszélyes hulladékkal!

hirdetés

Nem a festékforgalmazót gyarapítottuk, aki importból, devizában szerzi be fényezőanyagait (ez esetben 11 435 Ft értékben). Gazdasági szakemberek hívják fel a figyelmet, hogy mindannyiunk elemi érdeke és kötelessége az importáruk kiváltása, csökkentése.

A javítás ideje töredéke a hagyományos javításnak. Audatex szerint is:

fényezéssel: 44 AW;

fényezés nélkül: 21 AW (kevesebb mint a fele a hagyományos javításnak!)

Az energiafelhasználás kb. 2%-a a hagyományos javításnak.


1. ábra: durva kihúzás


2. ábra: durva kihúzás eredménye


3. ábra: finom egyengetés


4. ábra: készen, polírozás után

A számok önmagukért beszélnek! A fényezés nélküli technológiával bővül a műhely kihasználtsága és ügyfélköre.

Van utánpótlás: hasonló sérülések napjában újabbnál újabbak, ezrével keletkeznek. Meggyőződésem, hogy a korszerű környezetbarát, alacsony költségszintű technológiáknak ott kell lennie valamennyi korszerű javítóműhelyben.

Ne sírjunk, hogy nincs munka, miközben a sufnituningba kényszerítjük ezeket a munkákat!

Lehet, hogy ma még sok javító ódzkodik ezektől a technológiáktól (sokszor igen rövid távú érdekeket tartva szem előtt), de a piac – autósok, biztosítók egyaránt – már ma ezt igénylik, sőt mindinkább követelik. Aki ezt nem látja, és nem ismeri fel, az ne reménykedjen a túlélésben. Ezzel valamennyi szakmai szereplőnek számolnia kell!

Ne hagyja a döntést az utolsó pillanatra!

További információkat a www.szilagyikft.hu oldalon talál, és kérem, kövesse itt, az Autótechnikában az alternatív, ökojavításokról szóló cikksorozatomat.


Kapcsolódó dokumentum:


48-49


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés