A BMW E90 karosszériája - Tippek nem csak kezdőknek

 Az ELAMTECH AG és a Bär cégek közös standján kiállított BMW demonstrációs modell a karosszériások továbbképzését segíti. A nem véletlenül színes fényképeket itthon a Leier-Márton A1 Autó BMW márkakereskedés és szerviz szakembereivel elemeztük tovább. Az eltérő karosszériaelem színek, különböző szakítószilárdságú anyagokat jelentenek. A képsorozathoz írt tippekkel szeretnénk segíteni, sok más hasznos tanács mellett abban, hogy „ne fogyjon feleslegesen a fúró”!

 

Az A-oszlop alsó részén található „crash boxot” húzatni, egyengetni nem lehet, ha sérült, cserélendő. A sárvédő tartó is és a nyúlványok is vághatóak. A nyúlvány esetében kivételt képez a bölcső csavarhelyek közötti rész!

 

Az A-oszlopot két ajtózsanér között sohase vágjuk el! A felső íven szabad elvágni az oszlopot, hogy a tetőívet a szereléshez ne kelljen megbontanunk. Minden esetben, vagy a régi elemből, vagy az új elemből, az illesztéshez közeli helyről kivágott betétdarabbal merevítsük a kötést!

 

A B-oszlop cseréjekor a ponthegesztések elfúrása után, fel kell melegíteni hőlégfúvóval a ragasztott kötést. Ha ezt a műveletet nem végezzük el, erőteljesen megszenvedünk az elem cseréjekor. Az oszlop a felső íven vágható, a hegesztést betétlemez merevítéssel erősítsük! A tetőkeret elemenként kapható (sárga+piros - külső keret, narancssárga - belsőkeret).

 

A B-oszlopot tilos elvágni a két ajtózsanér között. A kék színű zsanérok gyári hegesztéssel az alkatrésszel együtt érkeznek! (A lila színű elem egyben rendelhető!) A ponthegesztést a B-oszlop esetében 1 cm-ként végezzük (másutt 2-3 cm-ként)! A védőgázas hegesztéshez, hogy ne „hányja” a szikrát, Linde „Corgon 18” ajánlott, a gáz összetétele: 12 tf% CO2, 82 tf% Argon.

 

A C-oszlop javításához darabolva is lehet kapni elemet, de ellenőrizzük azt, hogy a felső ív, és a tetőlemez nem deformálódott-e el, mert akkor húzatás után, csak a tetőlemez megbontásával javítható a karosszéria.

 

A motorháztető sérülés esetén egy elemként cserélendő! Kis sebességű ütközéseknél, az ütközés erőségének „növekvő” függvényében cserélendő a lökhárító, a lökhárító merevítő, a lökhárító tartó nyúlványok (kék), vagy az első nyúlványok (sárga). Az autó karosszéria elemei között csak a futómű segédkerete (bölcső) készült alumíniumból.

 

Kis erősségű ütközéseknél is a hátsó csomagtartó tető cserére szorul, a gyűrődési zónák megléte miatt.

 

Az emelőpont helyén lévő merevítés egyúttal húzatópadi csatolópont is.

 

A tűzfal és a váltóalagút

 

A karosszérialemezek szakítószilárdsága