SEAT karosszéria „wellnessközpont”

A SEAT martorelli (Barcelona) gyárának karosszériaüzeméről szóló ismertetésnek, blikkfangos címmel adhatjuk a wellnessközpont vagy akár a szépségszalon nevet is.

Minden karosszéria egy hatórás „szépség rituálén” vesz részt a fényezőüzemben.

Termikus kezelések sora. A szertartás a merülőkádakban indul, ahol több, mint 51 500 m2-en 314 dolgozó és 32 robot áll minden autó rendelkezésére. Itt váltva kilenc merülő tisztításban és öt vízpermetes öblítésben van részük, majd egy záróanyagot hordanak fel rá. „Így védjük a karosszériát a korróziótól és zárjuk ki a víz beszivárgásának lehetőségét. Hangszigetelő spray alkalmazásával pedig a zajok kizárásáról is gondoskodunk.”– magyarázza Javier Pérez, a SEAT fényezésért felelős vezetője.

Akárcsak a finn szaunában. Minden kezelést, amelyet az autók a merülőkádakban és ennek a különleges fürdőnek az egyéb területein kapnak, egy szárítási folyamat követ. Ezért a kemencéknek kulcsfontosságú szerepük van és a teljes fényezési folyamatban hat kemence vesz részt. „Minden állomásnál 45 és 180 °C közötti hőmérsékletre van szükségünk, 30 és 35 perc közötti időtartamra.” – hangsúlyozza Javier.

A színes szertartás. Ekkor az autó készen áll arra, hogy belépjen a következő műhelybe: itt 119 500 négyzetméteren 587 munkás és 175 robot kizárólag azon dolgozik, hogy a karosszériát kicsinosítsa. Az első feladat egy árnyalat kiválasztása az igen széles színskáláról. Az Arona például több, mint 68 különböző kombinációban érhető el, az új Leon esetében pedig igazán nehéz dolog olyan árnyalatok közül választani, mint a Magnetic szürke, a Desire vagy Emotion piros, a Nevada fehér, a Mystery kék vagy a Midnight fekete. 

Fényezési terápia. Egészen pontosan két és fél kilogram festékanyag kerül egy, egy karosszériára. Szigorúan erre a célra felszerelt fülkékben, 21 és 25 °C közötti hőmérsékleten szórják fel őket, ahol egy szellőztető rendszer akadályozza meg, hogy a legkisebb porszem is bekerüljön a fülkébe. A festékszórásról összesen 84 robot gondoskodik. Ők hét réteget visznek fel.

Kromoterápiával a szennyeződések ellen. A kezelések közül utolsóként ez ellenőrzi, hogy az összes eddigi lépés hibátlan eredményt hozott. Vörös fény alatt az autó egy szkenneren halad át, ahol nem kevesebb, mint 50 568 fénykép készül 43 másodperc alatt róla. Ez azt jelenti, hogy 28 kamera másodpercenként 42 képet alkot az adott járműről. Mindezt azért, hogy milliméterenként ellenőrizze a karosszériát és garantálja, hogy nem található azon semmi hiba.

(Porsche Hungária)