Utas előtti légzsák a tetőbe építve
A TRW (ma már ZF-TRW) kifejlesztett a személygépkocsikhoz egy olyan első légzsákot, amit nem a műszerfalba, hanem a gépkocsi tetővázába építenek be. A műszerfal így több lehetőséget kínál más, szintén fontos szerelvények befogadására. Csökken a védelmet nyújtó, az utas fejét és nyakcsigolyáját terhelő erőhatás és egyben csökken a szélvédőre ható erő is. Így vékonyabb lehet a szélvédő, ami a gépkocsinál tömegcsökkentést eredményez.
Több mint két évtizede építenek be a gépkocsik műszerfalába légzsákokat, melyek a vezetőt, illetve az elöl utazót védik frontális ütközés esetén. A belső kárpitozás takarja azt a részt, ahonnan a légzsák előkerül, majd felfúvódik. A légzsák-elektronika által működtetett, egy- vagy kétfokozatú, hagyományos vagy hibrid kivitelű gázgenerátorral láthatják el ezeket.
Az új fejlesztésű légzsákot szabadalom védi, mely
– gázgenerátorból,
– diffúziós csatornából és
– magából a légzsákból áll.
Az autógyárak számára különböző kiviteli változatokat kínál a gyártó.