Autotechnika szakfolyóirat
Autotechnika szakfolyóirat
2020. szeptember | Olvasson bele!

Minden kezdet nehéz - Mercedes Benz Citan

A Mercedes a Renault-val együttműködve fejlesztette a Citant és a Kangoo-val közös gyártósoron gyártják.
Műszaki jellemzőiben a Citan eltér a Renault Kangootól: a mercedesessé alakított fronton kívül egyedi belső teret, a márkára jellemző kezelőszerveket és saját fejlesztésű futóművet kapott. A gyártás minőségét a Mercedes mérnökei folyamatosan felügyelik, hogy ebben a szegmensben is egy felsőbb kategóriát képviselhessenek
.

Az együttműködés hatalmas gazdasági előnyöket jelent mindkét félnek, hiszen a Renault a nagyobb gyártási darabszám miatt, a Mercedes a fejlesztési költségek csökkentése révén nyert az üzleten, a végeredmény pedig két, gyökereiben egyforma, nagymértékben variálható és sokoldalú, mégis különböző modell. A Citan 5 különböző kialakításban rendelhető:

– 3 méretben kapható zárt áruszállító,

– a variálható, 5 üléses Mixto

– és a Citan Kombi.

hirdetés

A variálhatóságot növeli a 3 teljesítményszintben (75–110 LE) kapható OM607 jelű turbódízel motorcsalád – ami valójában a Renault 1,5 dci motorja – és az 1,2 liter lökettérfogatú, 114 lóerős, M 200.71 típusú turbóbenzin. A legerősebb dízelmotorhoz hatfokozatú váltó tartozik.

Épp, hogy rendelhető lett hazánkban a modell, és megtartották a bemutatóját április 19-én Budaörsön, máris negatív hírek érkeztek a Mercedes hézagkitöltő modelljéről. Az Euro NCAP törésteszten csak 3 csillagot kapott a lehetséges 5-ből, mert a függönylégzsákok nem csökkentik elegendő mértékben a sérülésveszélyt.

Természetesen a gyártó azonnal reagált, és mind a 3500 eddig eladott függönylégzsákos Citant visszahívták, hogy kicseréljék a kérdéses légzsákokat. A gyártósoron már váltottak, a most készülő modellekbe már az új légzsákmodul kerül.

A Mercedes biztosan nem így képzelte az új modell bevezetését, főleg, mert nagy hangsúlyt fektettek a Citan biztonsági rendszereire: adaptív ESP-vel látták el a járművet, ami figyelembe veszi a terheltséget is, emellett összekapcsolja a blokkolásgátlót, az elektronikus fékerőelosztást, a motor féknyomaték-szabályozását és a kipörgésgátlót.


Kapcsolódó dokumentum:


08


Tetszett a cikk?

hirdetés

hirdetés