Az AUDI AG történelmének legsikeresebb negyedéve

Tovább folytatja növekedését az AUDI AG, hiszen körülbelül 346 100 kiszállítással és 10,8 százalékos erősödéssel a vállalat történelmének legeredményesebb negyedévét tudhatja maga mögött. Az erőteljes évkezdéshez körülbelül 143 500 járművel és 14,1 százalékos többlettel járult hozzá a március – soha nem kelt még el ennyi autó egyetlen hónap alatt.

Kínában éppen minden idők legsikeresebb negyedévét zárta a márka – a 40,5 százalékos növekedéssel a vállalat 25 941 új Audival többet adott át ügyfeleinek, mint az előző év azonos időszakában. A márciusi 31 505 kiszállítás (37 százalékos többlet) legnagyobb részét a helyben készülő A4L, A6L és Q5 típusok alkották. Az Audi szabadidő-autója mellett 4674 (139,9 százalékos növekedés) ügyféllel több döntött e hónapban, mint 2011 márciusában. Emellett Kína továbbra is az A8 legfontosabb piaca, a legyártott luxuslimuzinok több mint 40 százaléka a Középső Birodalomba kerül.

A felső kategóriás típusok a tengerentúlon is további löketet biztosítanak a négykarikás márkának. Az USA-ban az első három hónapban közel kétszer annyi A6-ot adtak át az ügyfeleknek, mint az előző év azonos időszakában (87,3 százalékos növekedés 3581 darabra). Összesen 29 470 járművet szállított ki az Audi az első negyedévben, ez 16,1 százalékos többletet jelent – ez is rekordérték a vállalat amerikai történelmében. Márciusban ismét két számjegyű erősödést értek el az értékesítésben, hiszen 18 százalékkal, 11 585 járműre bővültek az eladások. Emellett a kontinens más fontos piacain is két számjeggyel gyarapodtak az értékesítések: Kanadában például 23,3 százalékkal növekedtek az eladások az első negyedévben, Brazíliában 37,3 százalékkal, míg Argentínában 49,3 százalékkal. 

Tovább folytatta az emelkedő tendenciát az autógyártó Németországban, ahol 4,8 százalékos erősödéssel 25 140-re emelkedtek a kiszállítások az elmúlt hónapban. Így az év első három hónapjára a növekedés összesen három százalékra adódott, ami ebben a negyedévben 57 976 jármű eladását jelentette. Ebben fontos szerepet játszott az A6-család, amelyből az Audi az első negyedévben 12 448 autót (plusz 74 százalék) adott át német ügyfeleinek. Különösen kedvelt Németországban az Avant, ez alól az új nemzedék sem kivétel – körülbelül az ügyfelek kétharmada választja a kombit.

Európa egészét tekintve is az ingolstadti márka számára pozitív tendencia figyelhető meg. Bár az első három hónapot az Audi 0,1 százalékos csökkenéssel zárta, a vállalat a hónapról hónapra tartó értékesítési növekedését folytatva márciusban már hét százalékkal több autót adott el, mint februárban. Ebben fontos szerepet játszott három meghatározó piacon elért növekedés: Nagy-Britanniában márciusban 8,6 százalékkal, 23 062 járműre nőttek az eladások, Franciaországban pedig 5,4 százalékkal 6219 járműre. Különösen dinamikusan nőtt az Audi Oroszországban, ahol az elmúlt hónapban a kiszállítások 99,9 százalékos gyarapodásával immár 3403 járművet adtak át. Ebből jelentős részt alkottak az A5-család új nemzedékének tagjai, a szabadidő-autók és az új A6.

Magyarországon az első három hónapban 463 jármű kiszállítására került sor, mely 2,6 százalékkal több, mint 2011 első negyedévében volt. A legtöbb négykarikás modell az A4 (98 db) és az A6 (87 db) családból került ki január–március időszakban.

Az első negyedéves kiszállítási rekordban fontos szerepet játszottak az olyan fejlődő piacok, mint Indiai vagy Dél-Korea. Indiában az Audi eladásai január–március között 2269 autóra, 40,8 százalékkal bővültek, miközben a vállalat Dél-Koreában 41,7 százalékos gyarapodást és 3365 autót regisztrált.