Rekordévet zárt a világ autóipara

Rekordévet zárt a világ autóipara 2011-ben 3,2 százalékkal rekord szintre, 80,064 millió darabra nőtt a világ személy- és haszongépjármű-gyártása. Ebben a személygépjárművek részaránya közel 75%, darabszáma 59,932 millióval, a növekedés mértéke 2,9%. Amíg a krízisben Kína és India növelni tudta a gyártási darabszámot és Brazília is szinten maradt, a német, japán és az amerikai autóipar termelése kissé csökkent. A kínai személyautó-gyártás 14,485 millió darabra nőtt, 4%-os fejlődést mutatva. A mi várható idén – kérdésre az elemzők nem túl biztató választ adnak.

 

Kínából figyelmeztetések érkeztek, lassulni fog a gazdasági növekedés és ez az autóipar teljesítmé- nyében is jelentkezni fog. Az európai országokban 2011-ben 13,573 millió gépkocsit adtak el, ez kevesebb, mint a 2010-es eladási szám. 2012-ben, az EU-ban és az EFTA országokban együttvéve a CECRA (Európai Autókereskedők és Javítók Szakmai Szövetsége) az újautó-eladások jelentős, kb. 7%-os visszaesésével számol, ez darabszámra vetítve valamivel kevesebb, mint 12,6 millió. Néhány évvel előbbre nézve várható, hogy Kína veszi át a vezető szerepet, megugorva a mezőnytől 30–35 millió értékesített darabbal. A második helyre szoruló USA-ban „csak” 17 millió darabos újautó-eladással számolnak.