Nyereséges kíván lenni az Opel
Az egyelőre veszteséges Opel 2016-tól évente 1 milliárd euró nyereséget kíván elérni, egyebek között több tucat új modell bevezetése és az amerikai anyaválla- lattal folytatott együttműködés javítása révén. A General Motors (GM) európai leányvállalata a január–szeptemberi időszakot 580 millió euró mínusszal zárta. A Magyarországon motorgyárat működtető társaság 2000 óta veszteséges, a Morgan Stanley elemzői szerint 2011 egészét tekintve a veszteség 600 millió euró lehet, és a cég értéke mínusz 7,6 milliárd dollárra csökkenhet.
Mindez azt jelenti, hogy nem eredményes a két éve tartó átszervezés, amelytől 2011-re nyereséget vártak. A tulajdonos GM világossá tette, hogy a helyzet tarthatatlan, ezt pedig az Opel vezetése megértette – írta a Handelsblatt. Karl-Friedrich Stracke, az Opel igazgatótanácsi elnöke lépéskényszerbe került és előre menekül – tette hozzá a német üzleti újság, idézve az Opel vállalati lapjában megjelent Stracke-interjút, amelyben a cégvezető kifejtette: a vállalat célja 2016-tól évi 1 milliárd euró nyereség és az európai piacon 8,5 százalékos részesedés elérése.
„Eléggé realista vagyok ahhoz, hogy tudjam, ez nem megy máról holnapra. Ez hosszú távú projekt, de magasra kell helyeznünk a lécet, ha magasra akarunk ugrani” – mondta az Opel igazgatótanácsának elnöke. A szentgotthárdi gyárát 500 millió eurós beruházással fejlesztő cég 2014-ig 30 új modellt tervez bevezetni, és jobban ki akarja használni a GM– Opel összefonódásban rejlő lehetőségeket, egyebek között a fékberendezések és az ülések gyártásában. A modellkínálat így megfiatalodik, a költségek pedig csökkennek – számolt be a Financial Times Deutschland. Az Opel/Vauxhall márka piaci részesedése Európában a kontinensen működő gyártókat tömörítő szövetség (Acea) adatai szerint október végén 7,3 százalék volt, minimálisan nőtt az egy évvel korábbi 7,2 százalékhoz képest.