Kettévált a péceli autóalkatrész-gyártó

Kettévált a péceli autóalkatrész-gyártó, a Freudenberg NOK Mechatronics Hungary Bt. Az eddig 50-50 százalékig a német Freudenberg-csoport, valamint a japán NOK Corporation tulajdonában lévő társaságból az NOK szintén japán leányvállalata, az EKK Eagle Industry megvásárolta a feltöltött motorok aktívszénszűrőjének visszacsapó szelepét gyártó divíziót.


Az EKK Eagle Industryhoz került üzem annak köszönheti létét, hogy a német–japán Freudenberg NOK vegyesvállalat az üzletágat 2005-ben átvette a Freudenberg Dichtungs- und Schwingungstechnik vállalattól, és a péceli leányvállalatához csapta. Emellett telephelyet bérelt számára, ahova a Németországból hozott gépeket telepítették, míg a termékfejlesztés Németországban maradt.

A közel négyszáz embernek munkát adó Freudenberg NOK Mechatronics Hungary Bt. létszámának negyede dolgozott ebben az üzemben, amely a társaság tavalyi árbevételének mintegy harmadát adta. Azzal, hogy az EKK Eagle kivásárolta ezt a céget, piacot is vett, hiszen Pécelről a BMW-, a Mercedes-, a Peugeot Citroën-, valamint az amerikai Ford-gyárak kapnak visszacsapó szelepet. Ugyanakkor az EKK Eagle, amelynek eddig csak Hollandiában és Franciaországban voltak gyárai, portfólióbővítő stratégiájába illeszkedő divízióhoz jutott.

Az autóipar számára mechatronikai termékeket, tükörfűtést, nyomtatott áramköröket gyártó Freudenberg NOK Mechatronics az elmúlt évi 500 ezer eurós fejlesztés után nemrégiben egymillió euró költségvetésű beruházássorozatot fejezett be. Termelőüzemmé alakítottak egy 900 négyzetméteres raktárt, ahol európai prémium autómárkák számára a világítást vezérlő nyomtatott áramkörök készülnek. Mindez annak köszönhető – mondta Karagics András igazgató –, hogy a beruházásokat akkor sem állították le, amikor a világválság kitörését követően a mélybe zuhant az egész alkatrészgyártó iparág rendelésállománya. A folyamatos gyárfejlesztés eredményeként az elmúlt két évben is sikerült új termékekkel jelentkezniük a piacon. Ezt pedig olyannyira értékelték a megrendelők, hogy tavaly az anyacég gyártósorokat telepített át egy német és egy lengyel üzemből, és 500 ezer euróért új gyártóberendezéseket is telepítettek a péceli szelepgyártó üzemben.