Februári autóeladások

Európában 968 159 új autót regisztráltak 2008. februárban, ami 18,3 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban – derül ki az ACEA közleményéből. Továbbra is a Volkswagen Európa legnagyobb autó-gyártója, az idei év első két hónapjában 216 ezer járművet értékesített a vállalat, de ez 13,2 százalékkal kevesebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban, amikor több mint 250 ezer járműve fogyott.

A második az összesített eladási listán a Ford, amelynek a tavalyihoz képest 15,5 százalékkal kevesebb, 169 ezer személyautója kelt el két hónap alatt, megelőzve a FIAT-ot (138 260 darab, –23,2 százalék), az Opelt (136 778 darab, –23,2 százalék) és a Peugeot-t (134 924 darab, –26,8 százalék) is. Hármat kivéve a listán szereplő összes márka negatív számokat produkált idén, a Hyundai 0,7, az Alfa Romeo 9, a Jaguar 18,9 százalékkal tudta növelni eladásait a tavalyi januárt és februárt összevetve az idei első két hónappal.

A legnagyobb visszaesést a General Motors amerikai márkáinak értékesítése mutatta, csupán 330 ilyen autó kelt el Európában, a mai 73 százalékkal marad el a 2008-as adatoktól. A Land Rover –56,7, a SAAB –54,6, a Lexus –45,6, a MINI -40 százalékos esést tudhat magáénak.

Forrás: www.fn.hu